کد مطلب: ۲۱۵۱۳۹

روند اداری پرداخت وام‌های گردشگری طولانی است

روند اداری پرداخت وام‌های گردشگری طولانی است

یک پژوهشگر و فعال صنعت گردشگری گفت: روند اداری پرداخت تسهیلات بانکی بخش گردشگری طولانی است و این امر را مناسب توسعه توریسم به‌ویژه در نواحی روستایی نمی‌دانم.

رضا حسینی اظهار کرد: صنعت گردشگری از مجموعه وسیعی از مشاغل خدماتی تشکیل شده که می‌تواند موجب رونق اقتصادی و افزایش نرخ اشتغال در هر منطقه، شهر یا استان شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی درباره آثار تسهیلات بانکی بر توسعه توریسم، گفت: اساسا کشورهایی که در این صنعت پیشرفت کرده و یا در حال رشد هستند بیشتر توان مالی بانک‌ها را به سمت حمایت از کارآفرینان گردشگری سوق داده‌اند که امکانات ملکی، تجهیزاتی و نقدینگی کمی دارند.

این کارشناس و مدرس گردشگری دانشگاه و سازمان فنی و حرفه‌ای اصفهان، افزود: تجربه این کشورها نشان داده که این حمایت بانکی اثرات خوبی بر رشد و پویایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن جوامع گذاشته است.

حسینی ادامه‌ داد: در کشورمان نیز برخی بانک‌ها در زمینه تسهیلات گردشگری فعال هستند که به طرح‌های مشاغل روستایی و ایجاد بومگردی‌ها، وام‌هایی با شرایط یکسال تنفس و همچنین سود چهار درصدی پرداخت می‌نمایند، اما مشکلاتی مانند روند کند اداری برای دریافت این ارقام مالی وجود دارد.

وی با بیان اینکه قطعا داشتن افراد آشنا در سیستم بانکی روند دریافت این وام‌ها را آسان‌تر می‌کند، تصریح‌کرد: یکی از مشکلات برای دریافت این مبالغ ضمانت‌های قانونی و همچنین مرحله طولانی تایید طرح گردشگری در آن ناحیه روستایی توسط مدیران بانک است.

این پژوهشگر، تاکیدکرد: برخی متقاضیان تسهیلات گردشگری به دلیل داشتن یک فرد آشنا در بانک‌ها در ظرف مدت چهار ماه نیز طرحشان تائید می‌شود ولی عده‌ای دیگر باید تا یکسال هم صبر کنند، در حالی که این مدت زمان انتظار برای توسعه اشتغال مناطق روستایی را درست نمی‌دانم.

حسینی اضافه‌ کرد: متاسفانه در کشورمان تسهیلات بانکی گردشگری در زمینه‌های دیگر این صنعت با سود 18 تا 28 درصد داده می‌شود که این نرخ کلان بهره مناسب پیشرفت در کسب وکار توریسم نیست، و از سوی دیگر شاهدیم که در کشورهای توسعه یافته این وام‌ها با نرخ (نیم) تا چهار دردصد و در مواردی حداکثر تا هفت درصد داده می‌شود.

منبع: کسب فردا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.