خبر مهم:

کد مطلب: ۷۲۷۰۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شاخص کل بورس پایین‌تر از ابرکانال ۱.۴ میلیونی

شاخص کل بورس پایین‌تر از ابرکانال 1.4 میلیونی

شاخص کل بورس تهران در اولین روز کاری خود روند نزولی گرفت و به محدوده یک میلیون و 393 هزار و 150 واحدی رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز شنبه 28 آبان‌ماه با افت 20 هزار و 423 واحدی روبه‌رو شد و به سطح یک میلیون و 393 هزار و 150 واحدی رسید. در روز جاری شاخص هم‌وزن هم 3 هزار و 198 واحد نزول کرد و در سطح 398 هزار و 267 واحدی ایستاد

امروز 182 نماد مثبت و 444 نماد تابلو عمدتا سرخ رنگ بورس تهران را رسم کردند. ارزش معاملات رقم 3 هزار و 46 را ثبت کرد که نسبت به میانگین دو هفته گذشته کاهش یافته است. علاوه بر ارزش معاملات نسبتا پایین نکته منفی دیگر خروج سنگین پول حقیقی معادل 703 میلیارد تومان از بورس بود.

روز شنبه بیشترین ارزش معاملات به نمادهای شپنا، شتران، خگستر، حکشتی، شبندر، خساپا و خودرو تعلق داشت. همچنین نمادهای فارس، فولاد، فملی، میدکو، کگل، پارسان، مارون، و شستا نیز بیشترین ارزش بازار را در این روز داشتند. در نهایت بیشترین سرانه خرید حقیقی‌ها به نمادهای فلات، وحافظ، گنگین، فکمند، فکمند، دهدشت و حتوکا رسید .

رد پای نرخ بهره بین بانکی و دلار نیما در نزول بورس

یکشنبه هفته گذشته بود که برای اولین بار پس از شروع رشد پرشتاب بورس در طی دو هفته، شاخص کل با افت همراه شد. امروز شنبه بورس با افت شدید بیش از 20 هزار واحدی کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی خود را از دست داد.

افزایش نرخ بهره بین بانکی به 20.9 درصد از عوامل مهم تاثیر بر شتاب گرفتن اصلاح بازار بود. این درحالی است که رئیس کل بانک مرکزی دو هفته گذشته بر لزوم کاهش نرخ بهره تاکید کرده بود. کما اینکه شاخصه اصلی اصلاح افزایش حجم و ارزش معاملات است که نویدبخش دست به دست شدن سهام و ورود پول تازه به جریان دادوستدهای بازار است. چیزی که در حال حاضر شاهد آن نیستیم.

از سوی دیگر با آرام گرفتن نسبی بازار ارز، نرخ دلار نیما مقداری کاهش یافت تا سهامدارانی که چشم امید به کاهش گپ بین نرخ نیما و نرخ آزاد دلار داشتند ناامید شوند. در صورت کاهش فاصله این دو نرخ سودآوری شرکت‌ها افزایش پیدا می‌کند که به صورت مستقیم بر حال و روز بازار سرمایه اثرگذار خواهد بود.

خبرهای بیشتر درباره بورس را اینجا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    علت نزول شاخص خروج پول جهت خرید 207فردا استبخاطر1000ماشبن که ان هم گران میدهند این همه شاخص و آئین آمد که فردا سنگین تر خواهد بود