کد مطلب: ۵۴۱۸۲۴

روند نزولی قیمت تخم مرغ ادامه دارد/ نگرانی از آینده بازار

روند نزولی قیمت تخم مرغ ادامه دارد/ نگرانی از آینده بازار

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: با شرایط فعلی تولید تخم مرغ، حداکثر تا دو ماه آینده دچار چالش شدید در این حوزه می‌شویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ناصر نبی‌پور، میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری بین ١٠ هزار و ٢٠٠ تومان تا ١٠ هزار و ٣٠٠ تومان اعلام کرد و گفت: در دو ماه اخیر قیمت تخم مرغ روند نزولی شدید داشته و هم اکنون به چهار هزار تومان زیر نرخ مصوب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام در چنین شرایطی باید به بازار ورود و تخم مرغ مازاد را جمع‌آوری کند، افزود: پیگیری‌های ما در این زمینه منجر به نتیجه نشده است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه وقتی شرایط بازار بحرانی شود، مسئولان تولیدکنندگان را مقصر قلمداد می‌کنند، گفت: تولیدکننده اگر در تعیین قیمت نقش داشت در حال حاضر تخم مرغ را کیلویی ١٠ هزار تومان نمی‌فروخت.

نبی‌پور اضافه کرد: ما به مسئولان پیشنهاد دادیم که به تشکل‌ها اجازه ذخیره‌سازی ١٠ هزار تن تخم مرغ را بدهند تا در زمان کمبود بتوانیم از این ذخایر استفاده کنیم و دولت در ازای این ذخیره‌سازی به مرغداران نهاده بدهد.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید تخم مرغ در شرایط کنونی حدود ١٧ تا ١٨ هزار تومان است، افزود: این زیان منجر می‌شود مرغداران مرغ‌های خود را به کشتارگاه بفرستند و حداکثر تا دوماه آینده با بحران شدید در بازار تخم مرغ مواجه می‌شویم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.