کد مطلب: ۴۳۱۷۸۵

روند قیمت در بازار نفت معکوس شد

روند قیمت در بازار نفت معکوس شد

از آن جایی که خوش‌‌بینی گسترده‌ای در مورد کاهش ابتلا به ویروس کرونا برای دومین روز در چین ایجاد شده است و افزایش نگرانی‌ها در مورد عرضه، پس از اقدام آمریکا برای کاهش بیشتر نفت ونزوئلا در بازار، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، از آن جایی که خوش‌‌بینی گسترده‌ای در مورد کاهش ابتلا به ویروس کرونا برای دومین روز در چین ایجاد شده است و افزایش نگرانی‌ها در مورد عرضه پس از اقدام آمریکا برای کاهش بیشتر نفت ونزوئلا در بازار، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و نفت برنت هفتمین روز متوالی را ثبت کرد.

هر بشکه نفت برنت با 80 سنت افزایش 58.55 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 82 سنت افزایش 52.87 دلار فروخته شد.

چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، پس از ایجاد محدودیت‌ها برای کنترل ویروس کرونا که اکنون بیش از 2000 نفر را به کام مرگ کشانده، هنوز برای پیش بردن تولید خود با چالش مواجه است اما سرمایه‌گذاران همچنان خوش‌بین هستند که کاهش اقتصادی کوتاه‌مدت باشد.

موسسه رتبه‌بندی گلوبال اس‌اندپی اعلام کرد ویروس کرونا ضربه کوتاه‌مدتی به رشد اقتصادی در چین در سه ماهه نخست خواهد زد.

آمارهای رسمی چین نشان می‌دهد که موارد جدید ابتلا در چین برای دومین روز کاهش یافته هرچند سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که آمارهای کافی در این مورد که آیا این بیماری محدود شده یا نه، وجود ندارد.

قیمت نفت برنت از هفته گذشته نزدیک به 10 درصد رشد کرده است. بیشتر این افزایش ناشی از قرار دادن شعبه‌ای از شرکت روس‌نفت روسیه در فهرست سیاه آمریکا بود. دولت ترامپ می‌گوید این شرکت راه مالی برای دولت ونزوئلا ایجاد کرده است.

آمریکا شعبه ژنو «روس‌نِفت» را تحریم کرد. استفان اینس، استراتژیست ارشد بازار گفت: این شعبه «کانال اولیه دلالی محموله‌های ونزوئلا بوده است که به سوی پالایشگاه‌های هند و چین رهسپار می شدند».

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.