کد مطلب: ۴۳۳۸۰۹

روند قیمت سکه تا چند روز آینده چگونه است؟

روند قیمت سکه تا چند روز آینده چگونه است؟

در هفته گذشته سکه بیشترین بازدهی را در بین بازارهای مالی داشت. آیا این روند در هفته پیش‌رو نیز تکرار خواهد شد؟ چه عواملی در افزایش قیمت سکه تاثیر دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته گذشته سکه بیشترین بازدهی را در بین بازارهای مالی داشت. آیا این روند در هفته پیش‌رو نیز تکرار خواهد شد؟ چه عواملی در افزایش قیمت سکه تاثیر دارند؟

سکه در این هفته تا ارتفاع بی‌سابقه 6 میلیون و 100 هزار تومان هم پیش رفت؛ اما نهایتا روز پنج‌شنبه طی یک عقبگرد به سطح 6 میلیون و 20 هزار تومان برگشت. با وجود این، سکه هم مانند ارز در هفته اخیر ضمن صعود 1/ 12 درصدی، جدی‌ترین رشد از مهرماه سال 97 به ثبت رساند.

دنیای اقتصاد پس از اشاره به آخرین قیمت سکه، عوامل اصلی نوسان بازار سکه را این عوامل برشمرد: علاوه بر انگیزه‌های داخلی افزایش قیمت طلا، صعود اونس جهانی تا سقف 7 ساله هم موثر بود. البته با وجود تشدید نگرانی از شیوع کرونا و ثبت بدترین عملکرد سهام جهانی از بحران مالی سال 2008، اونس طلا روز جمعه افت کرد. صعود تا قله 7 ساله عامل شناسایی سود در این بازار شد که می‌تواند بر معاملات سکه در شروع این هفته اثرگذار باشد.

جدی‌ترین رشد دلار پس از بحران ارزی 97

دلار در هفته اخیر بالاترین رشد را از ابتدای مهرماه 97 تجربه کرد. هر دلار آمریکا که کار هفتگی خود را با نرخ 14 هزار و 390 تومان آغاز کرده بود، روز پنج‌شنبه 1320 تومان بالاتر، یعنی در سطح 15 هزار و 710 تومان معامله شد.

جهش 2/ 9 درصدی دلار پس از رفتن ایران در لیست سیاه FATF و سپس شیوع مرگبار کرونا در کشور رقم خورد. البته سرعت رشد دلار در پایان هفته کاهش یافت. برخی فعالان بازار شکل‌گیری موج شناسایی سود و همچنین خبر گشایش کانال بشردوستانه مبادلاتی از طریق سوئیس را عامل فشار بر دلار از معاملات شنبه می‌‌دانند. از طرفی، محدودیت‌های داخلی و برون‌مرزی عامل کاهش عرضه و حمایت از قیمت‌ها عنوان می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام، بانک مرکزی با بالا و پایین کردن قیمت ارز در سایت ها ارز را با قیمت پایین میخرد و با قیمت بالا میفروشه و کار اصلی اش شده نوسان گیری و با رانت اطلاعاتی که در اختیار یک عده قرار میده درآمد خاصل از نوسان گیری نیز به جیب خودشون میره و در این بین مردمی که برا حفظ ارزش پولشون ارز میخرند متضرر میشن.

  • ناشناس

    به نظر شما
    قیمت طلا روزهای آینده چگونه خواهد بود ؟ ممنون از جوابتون