کد مطلب: ۲۸۶۴۷۷

روند کند تخصیص ارز برای واردات کاغذ

روند کند تخصیص ارز برای واردات کاغذ

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا گفت: هم‌اکنون روند تخصیص و تامین ارز جهت واردات کاغذ به کندی صورت می‌گیرد.

سید حسین میرباقری افزود: وضع کاغذ و مقوا در کشور خوب و مشکل خاصی بجزء کندی روند تخصیص ارز در این حوزه وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به اینکه کاغذ در اولویت یک و مقوا در اولویت دوم کالایی جهت تخصیص ارز قرار دارد گفت: هم‌اکنون مجوز ثبت سفارش و واردات کالا از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه مقدار قابل توجهی کاغذ به سبب عدم تامین ارز در گمرکات کشور دپو و ترخیص نشده است ادامه داد: اگر کاغذهای موجود در گمرکات به سرعت ترخیص شود بازار حالت بهتری به خود می‌گیرد.

میرباقری با اشاره به اینکه هیچ کاغذ تحریری در شرایط کنونی کشور تولید نمی‌شود افزود: تولید کاغذهای مورد نیاز برای بسته‌بندی کارتن در کشور از وضع خوبی برخوردار است.

وی گفت: ایران در زمینه تولید این نوع کاغذ در مرحله خودکفایی قرار دارد اما در زمینه کاغذ روزنامه، چاپ و تحریر همچنان نیازمند واردات است.

میر‌باقری در خصوص تولید نشدن کاغذ روزنامه و تحریر در ایران ادامه داد: امکان تولید این نوع کاغذ به لحاظ نیروی انسانی، دانش، ماشین‌آلات و غیره وجود دارد به شرط اینکه دولتمردان دست تولیدکنندگان حوزه مدنظر را به گرمی بفشارند و از آنان حمایت کنند.

وی در ادامه یادآورشد: هم اکنون توان تامین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاغذ مورد نیاز داخلی در صورت حمایت واقعی دولت از کارخانجات کاغذ در کشور وجود دارد.

منبع:‌ صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.