کد مطلب: ۳۶۲۹۵۶

رونق بازار سیمان در سال ۹۸

رونق بازار سیمان در سال ۹۸

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: صنعت سیمان در سال ۹۷ یک روال ثابتی را طی کرد و پیش‌بینی می‌شود این صنعت در سال ۹۸ رونق و توسعه یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه صادرات سیمان نسبت به سال ۹۶ کاهش نیافته است، اظهار کرد: سیمان به ۱۷ کشور دنیا از جمله آسیای میانه، آفریقا، بنگلادش کشورهای حوزه خلیج فارس و غیره صادر می‌شود.

وی افزود: مصرف سیمان یکی از شاخص‌های رشد ساخت‌وساز است که نشان می‌دهد میزان ساخت‌وساز تفاوت چندانی با سال ۹۶ نداشته است هر چند در این میان شاخص‌های دیگر باید بررسی شود.

شیخان تصریح کرد: روند فعلی صنعت سیمان گویای چند چالش از جمله کاهش مصرف سیمان در داخل است که امیدواریم در سال جدید وضع این بازار، بهبود یابد.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه این صنعت در سال ۹۷ یک روال ثابتی را در بازار طی کرد، اظهار کرد: تحریم‌ها در این صنعت بی تاثیر نبوده است.

شیخان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود صنعت سیمان در سال ۹۸ رونق و توسعه یابد، افزود: اگر کارخانه‌ها با ظرفیت ۶۰ تا ۶۵ درصدی به فعالیت خود ادامه دهند قیمت‌ها روند بهتری را طی می‌کند.

وی تصریح کرد: سیمان از کالاهایی است که کشور در تولید آن دارای مزیت است و از این طریق هم می‌تواند ارزآوری داشته باشد و هم مانع خروج ارز به واسطه عدم واردات شود.

شیخان بیان کرد: فعالان صنعت سیمان و کارشناسان این بخش در تلاش هستند تا یک نرخ منطقی برای سیمان به دست آورند تا هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده صرفه اقتصادی داشته باشد.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان تصریح کرد: مصرف سیمان یکی از شاخص‌های ساخت و ساز است که این امر نشان می‌دهد، وضعیت سیمان در ۶ ماه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، تغییری نکرده و روال عادی دارد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.