کد مطلب: ۱۸۶۷۹۲

رونق مسکن؛ در انتظار یارانه دولت

رونق مسکن؛ در انتظار یارانه دولت

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی لزوم همراهی بانک‌ها با دولت را یادآور شد و افزود: بانک‌ها باید تسهیلاتی با درصد پایین برای رونق مسکن در نظر بگیرند.

سیداحسن علوی با بیان اینکه هم اینک برای ۵۰۰ هزار خانوار بایستی سرپناه ساخته شود، افزود: از وزارت راه و شهرسازی درخواست کردیم طرحی جامع را برای مسکن ارائه دهند تا مسکن برای افرادی که قدرت پرداخت مبالغ اولیه را ندارند، ایجاد شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی از آمار دو میلیون و ۵۵۰ هزار واحد خانه خالی خبر داد و گفت: باید تکلیف این خانه‌ها روشن شود که آیا مالیات از آن‌ها اخذ می‌شود یا خیر! بیش از ۱۲ میلیون زوج در شرایط ازدواج به سر می‌برند که نیازمند مسکن هستند و دولت بر اساس قانون اساسی مکلف به ساخت خانه برای مردم است و مجلس باید از طرح جامع دولت [باخبر شود.

علوی با اعلام اینکه منبع تامین اعتبار مسکن در لایحه بودجه ۹۷ دیده شده است، ادامه داد: دولت مبلغ قابل توجهی برای تامین مسکن و صنعت ساخت و ساز تعیین کرده است؛ در کمیسیون تلفیق تغییرات در لایحه بوجود خواهد آمد و احتمالا آنچه دولت برای اعتبارات عمرانی پیش‌بینی کرده است، محقق نشود و در این بخش با کسری بودجه مواجه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برای سال آینده حداکثر ۶۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی بودجه در نظر گرفته‌ایم. از طرفی رکود بازار مسکن در دو سه سال اخیر، شرایط عرضه و تقاضا را بر‌هم‌ریخته است و لذا دولت باید تدبیری بیاندیشد که ساخت‌و‌ساز را رونق دهد.

علوی لزوم همراهی بانک‌ها با دولت را یادآور شد و افزود: بانک‌ها باید تسهیلاتی با درصد پایین در نظر بگیرند. دولت باید در این بخش کمک و یارانه‌ای تخصیص دهد. ما قصد تولید منازل لوکس را نداریم؛ بلکه درصدد تولید خانه‌های ۵۰ تا ۷۰ متری هستیم.

وی گفت: قشر آسیب‌پذیر قدرت پرداخت‌های اقساط اولیه و حتی اجاره بهای مسکن را نیز ندارند.

حتی بسیاری قدرت پرداخت اقساط مسکن مهر را نیز نداشتند و با کاهش بهره بانکی بسیاری مردم پول خود را از بانک‌ها خارج کردند و اقدام به خرید مسکن یا ورود به بازار غیر مولد کردند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محی

    چرا در مورد قیمت زمین صجبت نمی کنید ؟؟؟
    قیمت هر متر مربع ساخت در تهران ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است
    اما ما باید بین ۲ الی ۵ میلیون تومان برای هر متر مربع آپارتمان پول بدهیم ! این در حالی است که همان مقدار آپارتمان چیزی در حدود ۲۵٪ زمین واقعی (قدرالسهم زمین) به ما می رسد که اگر محاسبه شود برای هر متر مربع زمین بین ۱۵ الی ۳۰ میلیون تومان پول پرداخت می کنیم !!!چرا باید قیمت زمین تا این حد بالا باشد؟؟؟لطفاْ توضیح بدید