کد مطلب: ۳۲۸۵۴۴

رونمایی از طرح پیشنهادی اروپا برای اصلاح WTO

رونمایی از طرح پیشنهادی اروپا برای اصلاح WTO

کمیسر تجاری اتحادیه اروپا گفت: اروپا عملیاتی ترین طرح پیشنهادی برای اصلاح سازمان تجارت جهانی را ارائه کرد.

«سِسیلا مالمستروم» کمیسر تجاری اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا یک طرح پیشنهادی برای اصلاح سازمان تجارت جهانی دارد که به طور مشترک با استرالیا، کانادا، چین، هند، مکزیک و دیگر کشورها آن را انجام خواهد داد.

به گزارش تجارت‌نیوز،مالمستروم گفت: با یکدیگر با یک ائتلاف بزرگی از اعضای سازمان تجارت جهانی آماده ارائه عملیاتی ترین طرح پیشنهادی برای اصلاح سازمان تجارت جهانی هستیم. امیدوارم این طرح پیشنهادی کمک به شکسته شدن بن‌بست‌های فعلی کند و اینکه تمام اعضای سازمان تجارت جهانی به صورت برابر مسئولیت به عهده خواهند گرفت.

این بسته با همکاری استرالیا، کانادا، چین، ایسلند، هند، نیوزلند، مکزیک، نروژ، سنگاپور، کره جنوبی و سوئیس انتصاب قضات جدید را که در حال حاضر توسط ایالات متحده مسدود شده، کارآمد خواهد کرد. البته اقدامات آمریکا باعث تراکم در پرونده‌های دادرسی شده است.

این کشورها پیشنهاد توسعه پنل قضات از ۷ نفر به ۹ نفر و افزایش دوره تصدی آنها به ۸ سال را داده اند. قوانین جدید این اطمینان را می‌دهد زمانیکه یک پُست خالی می‌شود، به صورت خودکار شروع به انتخاب کند و به اعضای استیناف این اجازه را می‌دهد تا پایان مناقشات آن را رسیدگی کنند.

البته پیش از این کمیسر تجاری اروپا خواهان مداخله بیشتر از سوی گروه جی ۲۰ و جی ۷ برای اصلاح سازمان تجارت جهانی شده بود. «سِسیلا مالمستروم» گفته بود که اقدامات یکجانبه در نقض قوانین سازمان تجارت جهانی مانند یک شیب لغزنده است و زمانی که یکنفر می افتد، می‌تواند منجر به سقوط تمام نظام قانون مدار شود.

بر پایه این گزارش، نخست وزیر بریتانیا هم پیشنهاد داده بود که سازمان تجارت جهانی باید با زمان حرکت کند و قوانین جدیدی را با در نظر گرفتن منافع تجارت آنلاین توسعه دهد.

منبع:اسپوتنیک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.