کد مطلب: ۶۹۹۳۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نیسان ایکس تریل مدل ۲۰۲۳ ویژه بازار اروپا رونمایی شد

نیسان ایکس تریل مدل ۲۰۲۳ ویژه بازار اروپا رونمایی شد

تقریبا دو ماه بعد از ورود به بازار ژاپن، بالاخره نیسان ایکس تریل مدل ۲۰۲۳ ویژه بازار اروپا رونمایی شد و به زودی فروش آن شروع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تقریبا دو سال از زمانی که نسل چهارم خودروی ایکس تریل که در بازار آمریکا با نام نیسان روگ نیز شناخته می‌شود می‌گذرد. از زمان رونمایی این نسل جدید، نیسان ایکس تریل در بازارهای مختلفی مانند چین، استرالیا و اخیرا در ژاپن عرضه شده است.

اکنون بالاخره نوبت اروپا شده که پذیرای نیسان ایکس تریل مدل ۲۰۲۳ باشد، خودرویی که در دو مدل ۵ و ۷ سرنشین وارد قاره سبز خواهد شد.

در ابتدا، این خودرو فقط قرار است در مدل‌های هیبریدی وارد بازار اروپا شود. مدل پایه نیسان ایکس تریل جدید در اروپا از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو سه سیلندر بنزینی مجهز به تکنولوژی کمپرس متغیر نیسان بهره می‌برد. نکته جالب در مورد این پیشرانه سه سیلندر این است که در دورهای پایین و زمانی که به عملکرد بالایی نیاز نیست، موتور با افزایش ضریب کمپرس مصرف سوخت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

تنوع پیشرانه‌ها با تاکید روی مصرف سوخت بهینه

در کنار این پیشرانه VC Turbo نیسان یک سیستم هیبریدی ملایم ۱۲ ولتی نیز به منظور ذخیره انرژی در پک باتری کوچک لیتیوم یونی خودرو نیز عرضه کرده که نیروی مورد نیاز خودرو در ترافیک، قابلیت استارت دوباره سریع و شش نیوتن متر گشتاور اضافی را برای خودرو به ارمغان می‌آورد. روی هم رفته، این پیشرانه هیبریدی ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط گیربکس CVT ایکس ترونیک به چرخ‌های جلو ارسال می‌شوند.

نیسان می‌گوید این پیشرانه VC Turbo مطابق چرخه WLTP مصرف سوختی برابر با ۷.۱ لیتر به ازای هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی دارد. خودروی در مدل مجهز به این موتور صفر تا صدی معادل ۹.۶ ثانیه داشته و حداکثر سرعتش به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اگر نیاز به پیشرانه قوی‌تر دارید، شرکت نیسان این شاسی بلند جذاب را با سیستم‌های هیبریدی e-Power که به صورت خودکار شارژ می‌شوند نیز عرضه می‌کند. نسخه اول به موتور ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری VC توربو مجهز است، البته در این پیشرانه موتور بنزینی تنها نقش یک ژنراتور برای باتری قوی خودرو را دارد. این مدل حدودا ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد.

نیسان ایکس تریل 2023

همین پیشرانه را مشتریان می‌توانند با سیستم e-4ORCE نیسان نیز سفارش بدهند. این سیستم یک موتور الکتریکی اضافی با ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور را به محور عقب خودرو اضافه می‌کند. با مجهز شدن به این پیشرانه نیسان ایکس تریل دو دیفرانسیل شده ولی خروجی قدرت آن فقط با اندکی افزایش به ۲۱۱ اسب بخار می‌رسد.

با این قدرت بیشتر و گشتاور اضافی از موتور الکتریکی محور عقب، نیسان ایکس تریل مدل ۲۰۲۳ مجهز به e-4ORCE برای افزایش سرعت خود به صد کیلومتر از حالت سکون تنها به ۷ ثانیه زمان نیاز دارد و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۳ لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی است. مدل استاندارد e-Power صفر تا صدی معادل ۸ ثانیه داشته و حداکثر سرعت آن روی ۱۷۰ کیلومتر محدود شده، البته مصرف سوخت ترکیبی خودرو در این مدل بهینه‌ترین حالت بوده و معادل ۵.۸ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

طراحی کابین و بدنه تغییری نکرده است

از نظر طراحی ظاهری، نیسان ایکس تریل مدل ۲۰۲۳ ویژه بازار اروپا تقریبا مشابه مدل‌های عرضه شده در بازارهای دیگر است، هر چند برخی تفاوت‌ها در ساختار تریم‌های مختلف این خودرو وجود دارد. داخل کابین نیز همین موضوع صدق می‌کند و از موارد قابل توجه در طراحی این بخش می‌توان به دو صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی اشاره کرد. صفحه نمایش اولی مختص سیستم اطلاعات سرگرمی نیسان کانکت بوده و دیگری به عنوان صفحه نمایش کیلومتر و آمپرها استفاده می‌شود.

شرکت نیسان می‌گوید ردیف سوم صندلی‌های نسخه هفت سرنشین ایکس تریل مدل ۲۰۲۳ به راحتی می‌تواند افراد با قد تا ۱۶۰ سانتی متر را در خود جای بدهد. در صورت نیاز به فضای بار بیشتر، راننده امکان خواباندن صندلی‌های ردیف سوم را خواهد داشت. سرنشین‌های ردیف دوم صندلی‌ها سیستم تهویه مطبوع مختص خود را خواهند داشت و در کنار آن نیسان پورت‌های مختلف USB و آفتابگیرهای نصب شده روی شیشه‌ها را نیز ارائه کرده است.

نیسان ایکس تریل جدید ویژه بازار اروپا به هفت کیسه هوای از جمله کیسه هوای مرکزی بین راننده و سرنشین جلو مجهز شده است. به طور کلی، کیفیت ساخت کابین نسبت به نسل قبل بسیار بهتر شده و مخصوصا روکش صندلی‌های درجه یک بسیار قابل توجه هستند.

ظرفیت بار نیسان ایکس تریل مدل ۲۰۲۳ در صورتی که ردیف دوم و سوم صندلی‌ها جای خودشان باشند معادل ۵۸۵ لیتر است که افزایشی تقریبا ۲۰ لیتری را نشان می‌دهد. صندلی‌های ردیف دوم همچنین قابلیت تا شدن ۶۰:۴۰ را دارند و به همین علت، دسترسی به صندلی‌های ردیف دوم کار خیلی سختی نخواهد بود.

کابین نیسان ایکس تریل 2023

مجهز به آخرین تکنولوژی‌های رانندگی روز

در مورد سیستم‌های کمکی رانندگی، که این روزها شرکت‌های خارجی روی خودروهای خود انواع آن‌ها را ارائه می‌کند، نیسان ایکس تریل مدل ۲۰۲۲ به مواردی مانند کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت در ترافیک و سیستم کمکی حفظ مسیر با رادار نقطه کور مجهز شده است. این سیستم از داده‌های سیستم ناوبری خودرو برای تنظیم سرعت ورود خودرو به پیچ‌ها در جاده‌هایی که پیچ‌های تندی دارند استفاده می‌کند.

قیمت و زمان ورود به بازار

نیسان ایکس تریل مدل ۲۰۲۳ قرار است از پاییز امسال به عنوان پرچم دار جدید این خودروساز ژاپنی وارد بازارهای اروپایی شود. ثبت سفارش این خودرو در بریتانیا از این ماه شروع می‌شود و نخستین نمونه‌های از ماه اکتبر قرار است تحویل مشتریان شوند. قیمت این ایکس تریل جدید از ۳۷ هزار دلار در مدل پایه دیفرانسیل جلو شروع می‌شود و گران‌ترین نسخه آن حدودا ۵۶ هزار دلار قیمت دارد.

از جمله مهم‌ترین رقبای این خودرو در بازار اروپا می‌توان به نمونه‌هایی مانند تویوتا راوفور، سوبارو فورستر، فولکس واگن تیگوان آل اسپیس، اشکودا کودیاک و پژو ۵۰۰۸ اشاره کرد. نظر شما در مورد این شاسی بلند ژاپنی چیست؟ به نظر شما در صورت ورود این خودروهای روز جهانی به بازار ایران، شرکت‌های چینی توان رقابت با آن‌ها را خواهند داشت؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم ایران که فقط حسرت داشتن خودروهای روز دنیا رو میخورن

    • ناشناس

      فقط حسرت نیست که…………..