کد مطلب: ۲۰۰۱۹۰

رونمایی از کتاب «پینوکیو» با حضور غریب‌پور

رونمایی از کتاب «پینوکیو» با حضور غریب‌پور

ترجمه بهروز غریب‌پور از شاهکار کارلو کولودی یعنی «پینوکیو» که به تازگی از زبان ایتالیایی ترجمه و باخرید حق نشر، از سوی افق منتشر شده، طی مراسمی رونمایی شد.

مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «پینوکیو» اثر ماندگار «کارلو کولودی» با ترجمه بهروز غریب‌پور از چهره‌های مطرح نمایش عروسکی در ایران و همچنین مهدی حجوانی ویراستار اثر، کیانوش غریب‌پور گرافیست طرح جلد کتاب، مصطفی رحماندوست شاعر و از نخستین مترجمان کتاب «پینوکیو» در ایران و رضا هاشمی‌نژاد مدیر نشر افق ناشر کتاب «پینوکیو»…. و همچنین جمعی از علاقه‌مندان و دوستداران حوزه ادبیات کودک و نوجوان، در محل کتابفروشی افق در تهران برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این نشست مهدی حجوانی به عنوان ویراستار این کتاب نکاتی را درباره جایگاه کتاب پینوکیو در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و ترجمه و انتشار این اثر به فارسی و همچنین فرایند خرید حق نشر اثر از ناشر اصلی ایتالیایی آن و ترجمه آن توسط بهروز غریب‌پور بیان کرد.

در ادامه مصطفی رحماندوست که سالها پیش پینوکیو را از انگلیسی به فارسی برگردانده و منتشر کرده بود درخصوص این کتاب و نیز ترجمه غریب‌پور از آن نکاتی را بیان کرد.

همچنین کیانوش غریب پور رئیس انجمن تصویرگران کتاب کودک و برادر بهروز غریب پور که پیشنهاد دهنده اصلی ترجمه کتاب توسط این استاد هنر نمایش عروسکی در ایران به نشر افق بوده است، به بیان نکاتی پیرامون هنر کتاب آرایی در این اثر شاخص پرداخت.

همچنین بهروز غریب پور مترجم کتاب پینوکیو در این مراسم ضمن اشاره به برخی نکات حائز اهمیت در حوزه قصه گویی و جایگاه کتابی مانند پینوکیو در این زمینه، این اثر را به مادر، همسر و دو فرزند خود هدیه کرد.

در پایان این برنامه هم مراسم جشن امضای کتاب پینوکیو با حضور بهروز غریب پور مترجم آن در محل کتابفروشی افق برگزار شد.

بر اساس این گزارش «پینوکیو» اثر جاودان «کارلو کولودی» با تصویرگری «روبرتو اینوچنتی» گویی دوباره خلق شده است؛ «بهروز غریب‌پور» از چهره‌های مهم نمایش عروسکی در ایران، آن را از زبان اصلی (ایتالیایی) به فارسی برگردانده است.

نشر افق هم «پینوکیو» را با خرید حق انحصاری نشر اثر و با حفظ کتاب‌آرایی نسخه اصلی، در تیراژ ۲۰۰۰ نسخه و با بهای ۴۵ هزار تومان منتشر کرده است که البته امروز و به مناسبت جشن امضای آن، کتاب با ۲۰ درصد تخفیف و با امضای مترجم اثر به مخاطبان ارائه شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.