کد مطلب: ۸۱۸۱۴۵

موشک هایپرسونیک سپاه رونمایی شد/ ویژگی‌های موشک فتاح چیست؟

موشک هایپرسونیک سپاه رونمایی شد/ ویژگی‌های موشک فتاح چیست؟

موشک هایپرسونیک «فتاح»، به عنوان جدیدترین موشک ایرانی در نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موشک «هایپرسونیک» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «فتاح» صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ستاد این نیرو رونمایی شد.

آنطور که تسنیم گزارش داده است، موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور و این سامانه‌ها را منهدم کند.

سر جنگی این موشک دارای موتور کروی سوخت جامد است و نازل متحرک است که قابلیت مانور در همه جهات و دورانی را داراست.

این موشک از دقت اصابت فزاینده، سرعت بسیار بالا، قابلیت مانور‌پذیری فوق‌العاده و همچنین از توان پنهان‌کاری و عبور از سامانه‌های راداری برخوردار است.

23

جزئیات جدید از ویژگی‌های موشک فتاح

به گزارش تسنیم، سردار حاجی‌زاده در این مراسم ضمن اعلام مشخصات فوق اظهار داشت: فتاح موشکی کم‌نظیر در دنیا است و با رونمایی این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد.

او با بیان اینکه هیچ ضد موشکی برای فتاح وجود ندارد، گفت: «در کل سپر موشکی‌ای که موفقیت زیادی داشته باشد، وجود ندارد و از طرفی برای انهدام یک موشک، باید سه موشک پدافندی شلیک شود و این در حالی است که تقریباً قیمت یک ضد موشک 20 برابر موشکِ هدف است.»

به گفته سردار حاجی زاده این موشک سرعت بالایی (حدود ۱۲ تا ۱۳ ماخ) دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند مانور دهد. این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

موشک هایپرسونیک (Hypersonic) یا موشک اَبَرصوت به موشکی گفته می‌شود که سرعتی بیش از ۵ برابر سرعت صوت داشته باشد.

رسانه های عربی نیز افتتاح این موشک را به صورت گسترده پوشش دادند. گفتنی است صفحه منتسب سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضا درباره این موشک نوشته است: «طلوع سه‌شنبه طلوع خورشید در یک روز عادی نیست. خورشید امروز با فتاح طلوع می‌کند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.