کد مطلب: ۶۳۴۱۹۷

رکوردشکنی قیمت بنزین در آمریکا / رشد قیمت نفت تورم را ۱٫۵ درصد افزایش داد

رکوردشکنی قیمت بنزین در آمریکا / رشد قیمت نفت تورم را ۱٫۵ درصد افزایش داد

قیمت متوسط بنزین در آمریکا برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ به بالای چهار دلار به ازای هر گالن رسید. نشانه‌‌ای مشهود از اینکه بعد از حمله روسیه به اوکراین، تورم انرژی به مصرف‌کنندگان آمریکایی ضربه زده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت متوسط بنزین در آمریکا برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ به بالای چهار دلار به ازای هر گالن رسید. نشانه‌‌ای مشهود از اینکه بعد از حمله روسیه به اوکراین، تورم انرژی به مصرف‌کنندگان آمریکایی ضربه زده است.

پاتریک دی هان، رئیس شرکت تجزیه و تحلیل نفت گازبادی گفت: « قیمت بنزین در هفته گذشته با رشدی ۴۱ سنتی از مرز چهار دلاری به ازای هر گالن عبور کرد.»

قیمت سوخت همراستا با قیمت نفت رشد کرده است. نفت در هفته گذشته بیشترین رشد هفتگی تاریخ خود را پشت سر گذاشت. این موضوع به دلیل امتناع خرید نفت روسیه از سوی خریداران بوده است.

قیمت در جایگاه‌های سوخت در حالی با رشد مواجه شده که مصرف‌کنندگان آمریکایی در حال حاضر نگران تورم هستند. افزایش هزینه‌های سوخت می‌تواند ۱٫۳ تا ۱٫۵ درصد به ارقام تورم کل سال اضافه کند.

دی‌هان در بیانیه‌ای اعلام کرد: « از آنجایی که جنگ روسیه با اوکراین ادامه دارد، در حال ورود به فصلی هستیم که معمولا قیمت گاز افزایش پیدا می‌کند. آمریکایی‌ها باید آماده شوند تا بیشتر از همیشه برای گاز پرداخت کنند.»

دی هان در پایان گفت: « خرید و پرداخت هوشمندانه در پمپ‌های بنزین در فصل تابستان بسیار مهم خواهد بود.»

این تحلیلگر گفت که قیمت بنزین در روزهای آینده احتمالا رکورد جدیدی را به ثبت خواهد رساند و در روز یادبود به گالنی ۴٫۲۵ دلار خواهد رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.