کد مطلب: ۱۹۳۸۰۸

رکورد صادرات میگو زده شد

رکورد صادرات میگو زده شد

یک مقام مسئول گفت: در 9 ماهه امسال 15 هزار و 177 تن میگو با ارزش بیش از 72 میلیون دلار صادر شد در حالی‌که مجموع صادرات میگو در سال گذشته 15 هزار و 49 تن بود.

عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات از رکورد صادرات میگو خبر داد و گفت: در 9 ماهه امسال 15 هزار و 177 تن میگو با ارزش بیش از 72 میلیون دلار صادر شد، در حالی‌که مجموع صادرات میگو سال گذشته 15 هزار و 49 تن با ارزش حدود 70 میلیون دلار بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی، اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میزان صادرات میگو به رقم 20 هزارتن برسد که در صورت تحقق این امر نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 71 و ارزشی 76 درصد رشد خواهد داشت.

گلشاهی میزان صادرات میگو در سال 92 را 11 هزار و 585 تن اعلام کرد و افزود: در سال 93، 11 هزار و 610 تن، سال 94، 12 هزار و 830 تن و سال 95، 15 هزار و 49 تن صادر شد.

این مقام مسئول درباه آخرین وضعیت صادرات آبزیان، بیان کرد: در 9 ماهه امسال 82 هزار و 451 تن انواع آبزیان به ارزش 283 میلیون دلار صادر شد که از نظر وزنی 23 و ارزشی 37 درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا از مشتریان قدیم میگوی ایرانی به شمار می‌رود، افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر به سبب مسائل تحریم برخی بازارها را از دست داده بودیم، صادرکنندگان مجددا از سال گذشته به این بازارها ورود کرده‌اند.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه آبزیان، ادامه داد: افزایش تقاضا از کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک، حضور صادرکنندگان در نمایشگاه‌های مختلف و مذاکره مستقیم با خریداران و تنوع محصول در بازارهای صادراتی از جمله دلایل افزایش صادرات میگو در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

وی میزان تولید میگوی پرورشی سال 92 را 12 هزار و 698 تن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سال گذشته 21 هزار و 321 تن میگو تولید شد و همواره پیش‌بینی می‌شود که تولید امسال به بیش از 30 هزار تن برسد.

گلشاهی با اشاره به اینکه میگو یکی از اقلام اصلی آبزیان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای محسوب می‌شود، تصریح کرد: با توجه به تغییر رویکرد بازارهای داخلی و صادراتی، افزایش تنوع و فراوری محصول و همچنین کوچک شدن بسته‌بندی‌های میگو به میزان مصرف خانوار از جمله دلایل مهم افزایش تقاضا برای خرید میگو در بازار به شمار می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.