خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۵۴۸۶

رکورد هفتگی نفت شکست / ۳ عامل تقویت‌کننده قیمت نفت

رکورد هفتگی نفت شکست / 3 عامل تقویت‌کننده قیمت نفت

به دنبال کاهش قابل ملاحظه ذخایر نفت ایالات متحده آمریکا، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه برای اولین بار طی هفت روز گذشته به بیش از 60 دلار افزایش یافت.

به دنبال کاهش قابل ملاحظه ذخایر نفت ایالات متحده آمریکا، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه برای اولین بار طی هفت روز گذشته به بیش از 60 دلار افزایش یافت. با این حال نگرانی‌های مداوم در مورد احتمال وقوع رکود اقتصادی، از افزایشِ بیشتر قیمت طلای سیاه جلوگیری کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز ، هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با 0.2 درصد افزایش، به 60.16 دلار رسید و هر بشکه نفت خام آمریکا با همان میزان افزایش با قیمت 56.25 دلار معامله شد.

ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 16 آگوست، با 3.5 میلیون بشکه کاهش به 439.8 میلیون بشکه رسید. این در حالی است که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش 1.9 میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

از سوی دیگر، تنش‌ها در خاورمیانه همچنان ادامه دارد. مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام کرده که این کشور برای جلوگیری از انتقال بار نفتکش ایرانی به سوریه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

از دیگر عواملی که تا حدی مانع از کاهشِ بیشتر قیمت نفت شده، انتشار آمار و ارقام مربوط به صادرات عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در جهان است.

یک مقام سعودی اوایل ماه جاری به رویترز اعلام کرده است که این کشور قصد دارد، با هدف ایجاد تعادل در بازار، صادرات نفت خام خود را در ماه آگوست و سپتامبر به کمتر از هفت میلیون بشکه برساند.

اما نااطمینانی‎ها در مورد چشم‌انداز اقتصاد جهانی به دنبال جنگ تجاری میان واشینگتن و پکن مانع از افزایش قیمت نفت شده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.