کد مطلب: ۴۲۴۶۲۷

ریزش قیمت سکه چقدر محتمل است؟

ریزش قیمت سکه چقدر محتمل است؟

با توجه به روند صعودی پی در پی قیمت سکه در چند هفته اخیر، آیا احتمال ریزش قیمت سکه در هفته جاری وجود دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سکه امامی در بازار روز یکشنبه ۲۹ دی ماه تا ساعت ۱۸ با 31 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 874 هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه بهار آزادی نیز در بازار آزاد روز یکشنبه ۲۹ دی ماه تا ساعت ۱۸ با 10 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 830 هزار تومان رسید.

قیمت نیم سکه هم دو میلیون و 460 هزار تومان و قیمت ربع سکه نیز یک میلیون و 460 هزار تومان تا عصر دیروز بوده است.

با توجه به روند صعودی پی در پی قیمت سکه در چند هفته اخیر، آیا احتمال ریزش قیمت سکه در هفته جاری، یعنی هفته روزهای پایانی دی ماه وجود دارد؟

در این مورد دنیای اقتصاد تحلیل کرده است: در کنار تعطیلی بازار جهانی طلا، عامل اصلی نزول سکه شناخته شد. طلای جهانی این هفته اولین هفته نزولی خود را پس از یک ماه و نیم تجربه کرد. با وجود این، اغلب کارشناسان بازار جهانی هفته آتی را برای اونس طلا مثبت ارزیابی می‌کنند. به عقیده برخی تحلیلگران اصلاح بازار سکه پس از پنج هفته صعود پرقدرت متوالی طبیعی به نظر می‌رسد؛ مخصوصا به این دلیل که پیش‌تر سکه نسبت به دلار رشد بیشتری را به‌دلیل محدودیت‌های خرید ارز تجربه کرد.

اونس پس از 6 هفته افت کرد

اونس جهانی طلا طی یک هفته اخیر 3/ 0 درصد عقب‌نشینی کرد و در آخرین معاملات بازار جهانی 1557 دلار قیمت خورد. به این ترتیب فلز زرد اولین هفته منفی خود را در یک ماه و نیم گذشته تجربه کرد. البته جمعه آمارهای منتشر شده از اقتصاد چین منفی ارزیابی شده و موجب صعود طلای جهانی شد. بعد از فروکش نگرانی‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه و همچنین امضای توافق تجاری آمریکا و چین، اکنون بازار طلای جهانی تصمیمات بانک‌های مرکزی اروپا، کانادا و ژاپن درباره نرخ بهره را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر سه‌شنبه بررسی پرونده استیضاح ریاست جمهوری ایالات‌متحده در سنا آغاز می‌شود. در آخرین نظرسنجی کیتکو هم از 13 کارشناس بازار طلای جهانی، 10 نفر روند هفته آتی فلز زرد را مثبت و سه نفر منفی پیش‌بینی کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هیچی تو این مملکت ارزون نمیشه گول نخورین سکه و دلاراتون را نگه دارین اگر هم پول دارین باز بخرین بانکها ور شکسته هستن دولت هم کسری بودجه زیادی داره این دولت بدون فروش نفت هیچ منبع درآمدی نداره