کد مطلب: ۲۸۹۵۹۶

زعفران خراسان‌ جنوبی را مفت می‌خرند

زعفران خراسان‌ جنوبی را مفت می‌خرند

دکترای فیزیولوژی گیاهی در خراسان جنوبی اظهار کرد: زعفران یکی از محصولات اصلی خراسان جنوبی است که در بازارهای بین المللی به دلیل غیر ارگانیک بودن، قیمت پایینی داشته و بیشتر به عنوان ادویه استفاده می‌شود تا یک گیاه دارویی.

مهدی رستمی اظهار کرد: اگر یک تدبیر درست بیندیشیم می‌توان با تولید زعفران ارگانیک و وارد کردن این گیاه دارویی به صنعت داروسازی درآمد چندین برابری را برای کشاورز حاصل کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه امروزه مصرف‌کنندگان روز به روز بیشتر به سمت استفاده از محصولات ارگانیک سوق داده می‌شوند، افزود: سلامت خوراک از اساسی‌ترین دغدغه‌های مصرف‌کنندگان به ویژه در کشورهای توسعه یافته است چرا که سلطنت مواد شیمیایی در تولید به ویژه در بخش کشاورزی می‌تواند به طور مستقیم سلامت انسان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

رستمی بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که تولید محصول ارگانیک و سالم از ارزش چندین برابری برخوردار است و تجربه نیز نشان داده که در کشورهای پیشرفته علاوه بر تولید بیشتر تاکید بر تولید محصول بهتر، اصل اساسی بوده چرا که سلامت افراد مستقیم با تولید محصول ارگانیک در ارتباط است.

دکترای فیزیولوژی گیاهی در خراسان جنوبی تصریح کرد: متاسفانه در کشور برای تولید محصول ارگانیک فعالیت‌های علمی و عملی کمی انجام شده به طوری که آمارها نشان می‌دهد درصد بسیار پایینی از تولیدات می‌توانند برند ارگانیک بودن را به خود اختصاص دهند و خراسان جنوبی نیز از این امر مستثنی نیست. این امر سبب کاهش قیمت محصولات در بازارهای بین المللی می‌شود که خود ضربه‌ای بر بدنه تولید محصولات کشاورزی است.

رستمی یادآور شد: راهکار اصلی تامین درآمد، تولید بیشتر بر پایه ارگانیک است که این امر همت مسؤولان ذیربط و ارتباط چند برابری تولید و دانش را می‌طلبد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.