کد مطلب: ۱۳۵۱۱۷

زمان ایستایی مسافران در فرودگاه امام کاهش می‌یابد

زمان ایستایی مسافران در فرودگاه امام کاهش می‌یابد

مدیر همکاری‌های بین‌المللی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از آغاز همکاری‌های فنی انجمن بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی جهان (یاتا) با فرودگاه امام خمینی (ره) برای اجرای طرح مسافرت سریع خبر داد و گفت: با اجرای این طرح زمان ایستایی مسافران در این فرودگاه کاهش می‌یابد.

«احمدرضا بیاتی» افزود: با سفر نمایندگان یاتا به فرودگاه امام خمینی (ره) هم‌اکنون اجرای طرح مسافرت سریع (Fast Travel) در فرودگاه امام خمینی (ره) در دستور کار قرار گرفته و ما درصددیم زمان ایستایی مسافران در این فرودگاه را به یک ساعت کاهش دهیم.

وی با اشاره به اهداف این طرح یادآور شد: هدف از اجرای این طرح در فرودگاه امام (ره) تسهیل تردد مسافر و کاهش زمان ایستایی مسافران در قسمت کنترل و بازرسی‌های فرودگاه است تا مسافران در طی 10 دقیقه از تاکسی پیاده و از گیت گذرنامه رد شوند.

بیاتی افزود: این پروژه را یاتا در بسیاری از فرودگاه‌های بزرگ دنیا با موفقیت اجرا کرده است و با توجه به برنامه‌ریزی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در راستای ارائه خدمات مطلوب‌ به مسافران هوایی، اجرای این طرح در فرودگاه حضرت امام (ره) آغاز شده است.

به گفته وی، با اجرای طرح مسافرت سریع در فرودگاه امام خمینی (ره) زمان ایستایی مسافران در این فرودگاه از 3 ساعت به حدود یک ساعت کاهش می‌یابد و به جای این که مسافر 3 ساعت در این فرودگاه معطل شود، در مدت یک ساعت تمام فرآیند پذیرش و اعزام آن انجام می‌شود.

مدیر همکاری‌های بین‌المللی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در فاز نخست این طرح، مسافر برای دریافت کارت پرواز خود به صورت آنلاین و یا به وسیله موبایل از طریق اپلیکیشنی اقدام می‌کند تا به محض رسیدن به فرودگاه از کیوسک‌های اتوماتیک مستقر در محوطه ترمینال، کارت خود را دریافت کند در حالی که در روش قبلی زمان ایستایی هر مسافر در محوطه بازرسی و تحویل بار و دریافت کارت پرواز چیزی حدود یک و نیم ساعت بود و این مساله سبب شده تا در پروازهای خارجی درخواست شود مسافران 3 ساعت قبل از پرواز در سالن فرودگاه حضور یابند.

فرودگاه امام خمینی در 35 کیلومتری تهران یکی از بزرگترین فرودگاه‌های منطقه است و سالیانه بیش از 8 میلیون مسافر از این فرودگاه تردد می‌کنند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است ظرفیت این فرودگاه به بیش از 30 میلیون مسافر در سال افزایش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.