خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۳۷۲۲

زمان بازگشایی مدارس تغییر می‌کند؟

زمان بازگشایی مدارس تغییر می‌کند؟

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه موضوع بازگشایی مدارس ابتدایی روز شنبه آینده مجدد در ستاد ملی کرونا مطرح می‌شود و قطعا تصویب خواهد شد، درباره مشکلات توزیع کتاب‌های درسی توضیح داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره مشکلات توزیع کتاب‌های درسی و اینکه برخی دانش‌آموزان حتی با وجود ثبت سفارش کتاب درسی هنوز بدون کتاب هستند، بیان کرد: این نکته را کاملا قبول دارم و به خانواده‌ها و دانش آموزان حق می‌دهم، بابت این نابسامانی در توزیع کتاب‌های درسی عذرخواهی می‌کنم، این موضوع ناشی از چند مطلب است که بخشی واقعا دست آموزش و پرورش نیست؛ وقتی مدرسه دانش‌آموز تغییر می‌کند، دیر ثبت‌نام یا انتخاب رشته می‌کند دست آموزش و پرورش نیست، تنها سامانه موجود سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی است و اگر خارج از آن اقدام کنیم نابه سامانی‌ها را بیشتر می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برداشت بنده این است کتاب‌های درسی خوب توزیع شد اما همیشه اینگونه بوده که بخشی از دانش‌آموزان به دلیل بی توجهی خانواده یا مدیر مدرسه کتاب درسی دیر به دستشان می‌رسد اما امسال اتفاق دیگری افتاد که مشکلات را تشدید کرد و آن هم مربوط به سامانه سیدا است، این سامانه جدید طراحی شده بنابراین آشنایی اندک بخش‌های اجرایی باعث شد فرایند ثبت‌نام با تاخیر مواجه شود، یکی از برنامه‌هایی که وزارت آموزش و پرورش باید به طور جدی به آن بپردازد مدل توزیع کتاب‌های درسی است.

کاظمی درباره اینکه مشکل امسال چه زمانی برطرف خواهد شد، متذکر شد: طی صحبتی که با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی داشتیم این مشکل برطرف شده است و سامانه کتاب درسی برای سفارش تک جلدی باز است و امکان ندارد دانش‌آموزی از ۵ ماه قبل در سامانه ثبت‌نام کرده باشد و امروز کتاب نداشته باشد، سالانه ۱۴۵ میلیون جلد کتاب درسی توزیع می‌کنیم و امسال کمتر از ۲۵۰ هزار جلد کتاب هنوز توزیع نشده است و افرادی که باقی مانده‌اند ناشی از نابه سامانی در ثبت‌نام دانش‌آموزان است.

وی درباره اینکه زمان بازگشاییم مدارس تغییر خواهد کرد یا خیر، تاکید کرد: خیر و قرار نیست تغییر کند؛ از روز نخست، سیاست در بازگشایی مدارس این بود که مدارس روستایی و عشایری از ابتدای مهر فعالیت خود را آغاز کنند و مدارس شهری با جمعیت بالا فعالیت را مجازی آغاز کردند و فرایند بازگشایی از اول آبان آغاز شد، در طول آبان مدیران مدارس الگوی بازگشایی را انتخاب می‌کنند ترجیح ما این بود مدارس متوسطه دوم از۱۵ آبان به تدریج فعالیت حضوری را آغاز کنند و متوسطه اول و ابتدایی نیز از اول آذر ماه فعالیت را شروع کنند.

کاظمی تأکید کرد: موضوع بازگشایی مدارس ابتدایی روز شنبه آینده مجدد در ستاد ملی کرونا مطرح می‌شود و قطعا تصویب خواهد شد چون یک بار مطرح شد و کلیات آن پذیرفته شد و تمام مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با احترام به نظر این مسؤول محترم
    به نظرم هنوز زوده که چنین تصمیمی بگیرید؛ چون جون این همه آدم به اندازۀ این ارزش نداره که سه ماه دیگه صبر کنید بینم چی میشه.

  • ناشناس

    انشاالله باز شه مدارس

    • sajad

      انشا الله بزنه تو کمرت احمق امیدوارم نفر اول خودت رونا بگیری

  • فاطمه

    خیلی خوبه من دانش آموز رشته ریاضی مدرسه نمونه هستم واقعا هیچی به آموزش حضوری نمی‌رسه

  • مسعود

    به نظر بنده از فروردین مدارس را باز کنن بهتره

  • ناشناس

    بچه ای که دوسال تحصیل نکنه نرفتنش بهتره
    مدرسه این مدلی فقط الافی خرج الکی به دولت دادن
    هرموقع در هفته ۶روز بکوب درس بود یسال تمام… میشه بگی درس این جوری فقط ترس ترس

  • ناشناس

    این مسخره بازیها چیه مدرسه ها رو باز کنید هرکس هم نمیخواد از آموزش غیرحضوری استفاده کنه

  • ناشناس

    مدارس رو باز کنید هر کس هم دل به تنبلی داده از آموزش غیرحضوری استفاده کنه

  • KUFT

    سلامجناب اقای رٸیسی رٸیس جمهور محترم لطفا تا فروردین سال اینده مدارس رو باز نکنید در بیمارستان ها همین الان بیمارانی داریم که اوضاع بسیار وخیمی دارن چرا باید مدارس الان باز بشه هنوز که بیشتر جمعیت واکسن نزدن پس چرا مثل دولت اقای روحانی دارین ریسک میکنید . پارسال هم دوهفته مدارس باز بود تو این دو هفته اینقدر دانش اموز در کشور مبتلا شد و تعدادی فوت شدن که دوباره مدارس رو گفتن ببندید الان باید این اتفاق باز بیوفته باید چند دانش اموز دوباره امسال بمیرن تا دولت و وزارت بهداشت متوجه بشه که کرونا ربطی به سن و سال نداره همه رو میگره چرا در رسانه ها اعلام میکنید شدت بیماری در کودکان کم است .
    در صورتی که هیچ ربطی به سن و سال نداره تمام افراد جامعه در معرض خطر این ویروس هستن.
    در این شرایط سرما و یخ بندان پیش رو چطوری میتوان در کلاس نشست و در و پنجره ها رو باز گذاشت اینجوری که همه دانش اموزان کلیه هاشون از شدت سرما از کار میوفته
    یا همه سینوزیت میگرن چرا به این چیزا توجه نمیکنیدایا تا به حال تحقیقی روی کودکان از نظر سرایت و شدت بیماری صورت گرفته نه معلوم که نه . لطفا ما همه مردم ایران از شما تقاضا داریم که باز گشایی مدارس رو تا فروردین 1401 به تعویق بندازین تا کل جمعیت کشور هر دو دوز واکسن را دریافت کنن که جمعیت به ایمنی کامل برسه.با تشکر

  • ناشناس

    الان خیلی ریسک داره . پاییز و آنفولانزا داره میاد و کرونا هم هست و اگرذخدای نکرده اتفاقی بیوفته یه فاجعه بزرگ میشه .

  • ناشناس

    اصلا بله این فکر می کنید که زدن ۸ ساعت مدام ماسک چه آسیبی به ریه میزنه و آینده بچه ها با مشکلات ریوی مواجه می شن؟؟