کد مطلب: ۳۸۸۵۶۳

اخبار کمتر دیده شده بورسی امروز

زمان برگزاری مجامع ۶ بانک و اعلام سود چند نماد بورسی

زمان برگزاری مجامع 6 بانک و اعلام سود چند نماد بورسی

از مهمترین خبرهای امروز بورس، شنبه 22 تیر ماه سال 98، زمان برگزاری مجامع 6 بانک، اعلام سود چند نماد بورسی و تغییرات مثبت «نوین» در سه ماهه نخست امسال است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تهران در اولین روز کاری خود روند مثبت و صعودی را در پیش گرفت و مثبت ظاهر شد.

شاخص کل سهام با رشد 0.39 درصدی در سطح 250 هزار واحدی متوقف شد و به کار خود پایان داد.

اعلام سود و افت چند نماد بورسی

«فنورد»: شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ به ازای هر سهم ۴۲۰ ریال زیان شناسایی کرده است.

این شرکت در دوره مالی مورد گزارش زیان عملیاتی را ۴۹ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال، زیان خالص را ۶۰ میلیارد و ۴۱۶ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره ۹۵ میلیارد و ۸۰۵ میلیون ریال اعلام کرد.

«کلوند»: شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند در اطلاعات و صورت‌های مالی سه ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۸ رای هر سهم ۸۳ ریال سود شناسایی کرد.

این شرکت سود عملیاتی این دوره را با رشد ۹۰ درصدی با دوره مشابه سال گذشته مبلغ ۵۸ میلیارد ریال، سود خالص را با رشد ۱۲۹درصدی مبلغ ۳۳ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را با رشد ۴۸ درصدی مبلغ ۱۲۴ میلیارد ریال منتشر کرده است.

«کلوند» در سه ماهه ابتدای سال جاری توانسته یک میلیون و ۵۷۸ هزار و ۸۴۷ متر مربع کاشی به ارزش ۴۲۶ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال به فروش برساند و سود ناخالص آن را ۷۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال اعلام کرده است.

«شسم»: شرکت تولید سموم علف‌کش در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ برای هر سهم ۶۲۸ ریال زیان شناسایی کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی ۱۳۹۶ با رشد ۴۰ درصدی زیان همراه شده است.

این شرکت زیان عملیاتی را چهار میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال، زیان خالص را شش میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریال و زیان انباشته پایان دوره را ۸۷ میلیارد و ۶۹ میلیون ریال منتشر کرده که به ترتیب با رشد ۹، ۴۰ و هشت درصد زیان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶ مواجه شده است.

«شسم» در این گزارش اعلام کرده که تولیدی در سال جاری نداشته و فروش نیز افت ۱۰۰درصدی داشته است.

در گزارش سالانه سال مالی ۱۳۹۶، «شسم» توانسته در این دوره ۸۴ هزار و ۵۵۹ لیتر سموم اختصاصی تولید کند که تمامی آن را به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال فروخته است.

زمان برگزاری مجامع شش بانک

با انتشار اطلاعیهای در سامانه کدال، زمان و محل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بانک دی که با نماد «دی» در بازار سهام حضور دارد، اعلام شد. بر اساس این گزارش، بانک دی مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام خود را روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه سال ۹۸ برگزار می‌کند.

با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، زمان و محل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بانک پاسارگاد که با نماد «وپاسار» در بازار سهام حضور دارد، اعلام شد. بر اساس این گزارش، بانک پاسارگاد مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام خود را روز یکشنبه ۳۰ تیر ماه سال ۹۸ برگزار می‌کند.

با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، زمان و محل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بانک انصار که با نماد «وانصار» در بازار سهام حضور دارد، اعلام شد. بر اساس این گزارش، بانک انصار مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام خود را روز یکشنبه ۳۰ تیر ماه سال ۹۸ برگزار می‌کند.

با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، زمان و محل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بانک اقتصاد نوین که با نماد «ونوین» در بازار سهام حضور دارد، اعلام شد. بر اساس این گزارش، بانک اقتصاد نوین مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام خود را روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه سال ۹۸ برگزار می‌کند.

با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، زمان و محل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پست بانک که با نماد «وپست» در بازار سهام حضور دارد، اعلام شد. بر اساس این گزارش، پست بانک ممجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام خود را روز یکشنبه ۳۰ تیر ماه سال ۹۸ برگزار می‌کند.

با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، زمان و محل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بانک ملت که با نماد «وبملت» در بازار سهام حضور دارد، اعلام شد. بر اساس این گزارش، بانک ملت مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام خود را روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه سال ۹۸ برگزار می‌کند.

تغییرات مثبت «نوین» در سه ماهه نخست امسال

محمدرضا تمجیدی، معاون امور شعب، شبکه فروش و بازاریابی این شرکت با اعلام خبر فوق گفت: بیمه نوین با به‌کارگیری رویکرد ارائه محصول‌ها و طرح‌های بیمه‌ای متمایز، افزایش خدمات‌رسانی به مشتریان، ترکیب سبد پرتفویی متناسب و کنترل ریسک، موفق شد در سه ماهه نخست امسال افزایش مناسبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته باشد.

به گفته وی عملکرد سه ماهه این شرکت نشان‌دهنده آن است که افزایش ۳۷ درصدی سه ماهه نخست، علاوه بر مبلغ پرتفوی شامل تعداد بیمه‌نامه‌‌های صادره نیز می‌‌شود و با به‌کارگیری راهکارهای کنترل مدیریت ریسک سرعت رشد خسارت کمتر از سرعت رشد صدور بیمه‌نامه بوده است.

گزارش‌‌ها همچنین حاکی از آن است که در سه ماهه اول سال جاری ۲۳ درصد بودجه ابلاغی بیمه نوین تحقق یافته که باید با تلاش نیروی انسانی و شبکه فروش شرکت این روند تسریع شود.

در خبر دیگر، سود خالص شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران در ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۸با ۳۷۰ درصد رشد روبه‌رو بوده است. سود خالص این شرکت در دوره یاد شده پنج هزار و ۴۰۹ میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال بوده که در دوره میانی منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۷هزار و ۱۵۱ میلیارد و ۱۹۰میلیون ریال بوده است. سود خالص شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران که زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران است با تحقق ۵۱۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون ریال، رشد ۱۹۴ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل ثبت کرده است. ضمنا سهام شرکت شیران متعلق به بانک صنعت‌ و معدن است.

قیر هم صاحب انجمن شد

مدیر عامل نفت جی ضمن اعلام این خبر گفت: جلسه هیات موسسان که ر.ز سه‌شنبه 17 تیر ماه سال 98 در اتاق بازرگانی برگزار شد با استقبال خوبی از سوی تولیدکنندگان همراه شد و بیش از 50 شرکت در آن حضور داشتند. بعد از برگزاری انتخابات و تعیین اعضای اصلی و علی‌البدل هیات‌مدیره انجمن، هیات موسسین پیگیری امور مربوط به انجمن را به اعضای هیات‌مدیره واگذار کرد.

اعظمی ادامه داد: تشکیل انجمن تولیدکنندگان به این دلیل بود که در کمیسیون قیر اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز و پتروشیمی به دلیل حجم مجوزهای صادره برای فعالیت شرکت‌های قیرساز، عمده شرکت‌های تولیدکننده بزرگ مثل شرکت نفت پاسارگاد و نفت جی، نقش چندانی در تصمیم‌گیری‌های کلان در این اتحادیه را نداشتند.

در خبر دیگر، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری سهامداران خود را برای شرکت در مجمع عمومی سالانه فراخواند. همچنان زمان پرداخت سود نقدی سهام به سهامداران حقیقی و حقوقی را نیز مشخص کرد.

همچنین در خبر دیگر، شرکت حمل و نقل توکا اعلام کرد: به استحضار می‌رساند که تعداد خرید کشنده آمیکو در قرارداد از 60 دستگاه به 40 دستگاه کاهش داشت. همچنین تصمیمات شرکت مبنی بر فروش 19 دستگاه فاو که در آگهی با شماره پیگیری 545093 اعلام شده بود، به دلیل عدم استقبال خریداران و شرایط خاص بازار لغو شد.

منبع: سنا ، ایبنا ، رادیو سهام ، بورس 24

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.