کد مطلب: ۳۴۰۶۸۰

زمان ترخیص ۱۳ هزار خودروی دپو شده

زمان ترخیص ۱۳ هزار خودروی دپو شده

معاون گمرک ایران گفت: با پیگیری‌ها و تصویب پیشنهاد ارائه شده به شورای عالی هماهنگی سه قوه، ۱۳ هزار خودروی دپو شده در گمرکات از هفته آینده ترخیص می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهرداد ارونقی با انتشار پیامی در صفحه اجتماعی خود اعلام کرد: "با پیگیری‌های انجام شده در گمرک و وزارت صنعت و تصویب پیشنهاد جامع ارائه شده به شورای عالی هماهنگی سه قوه، فرایند ترخیص بیش از ۱۳ هزار خودروی دپو شده در گمرکات از هفته آینده آغاز خواهد شد".

همچنین گمرک نیز بر اساس گزارشی به نقل از یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرده که "قرار است خودروهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده‌اند تفاوت آن پرداخت و سپس ترخیص شوند. بر این اساس قرار است آن دسته از خودروهایی که برخی شرکت‌ها با ثبت سفارش غیرقانونی وارد کردند اما از مشتریان پیش‌ثبت نام کردند نیز از گمرک ترخیص و به مشتریان تحویل شود. اما واردکنندگانی که به صورت غیرقانونی ثبت سفارش کردند باید مراحل دادرسی را طی و مجازات قانونی را تحمل کنند".

گمرک در گزارشی دیگری نیز از سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران نقل قول کرده و بر این اساس آورده است که "نتیجه جلسه سران سه قوا درباره ترخیص خودروهای مانده در گمرک به زودی اعلام می‌شود. در صورت موافقت سران قوا، شرایط خاصی از جمله پرداخت عوارض و حقوق گمرکی برای ترخیص این خودروها تعیین می‌شود".

به نظر می‌رسد با ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک، حالا شرکت های واردکننده خودرو احتمالا می‌توانند به بیشتر تعهدات خود در قبال مشتریان عمل کنند و دوره انتظار مشتریان برای دریافت خودرو هم کوتاه شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.