کد مطلب: ۶۹۰۹۱۳

زمان ثبت سفارش خودرو در بورس کالا اعلام شد

زمان ثبت سفارش خودرو در بورس کالا اعلام شد

زمان ثبت سفارش محصول خودرو در بورس کالا ابلاغ شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت بورس کالا ایران در این اطلاعیه زمان ثبت سفارش محصول خودرو عرضه را ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ اعلام کرده است. این زمان تا ساعت ۱۷ روز قبل معامله (سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱) امکان‌پذیر می‌باشد.

تحلیل‌بازار گزارش داد، شرکت بورس کالا ایران در اطلاعیه‌ای، زمان ثبت سفارش محصول خودرو در بورس کالا را ابلاغ کرد.

125051

ورود روزانه یک کشتی حامل کالاهای اساسی به بنادر کشور

به نقل از تحلیل‌بازار ، کالاهای اساسی وارد شده به کشور شامل گندم، برنج و روغن خام از مجموع خریدهای این شرکت است که برای تأمین ذخایر استراتژیک کشور، عرضه به مراکز مصرف و تنظیم بازار این کالاها از مبادی خارجی، خریداری و وارد کشور می‌شود.

مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا ۱۵ مرداد، بیش از ۳میلیون و ۶۰۲هزار تن از این اقلام از طریق بنادر جنوبی و شمالی، وارد کشور شده است و در حال حاضر، محموله‌های چند کشتی حامل کالای اساسی که اخیرا در بنادر کشور پهلوگیری کرده‌اند نیز در حال تخلیه هستند.

لازم به ذکر است با برنامه‌ریزی مناسب برای تأمین کالای اساسی در سال جاری و خرید و واردات این کالاها، میزان قابل توجهی گندم، برنج، روغن خام و شکر خام ذخیره‌سازی شده است که با توجه به نیاز بازار، از طریق شبکه‌های توزیع سراسری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

حمل ۳ هزار تن کالا و ۱۱۴ TEU بار ترانزیتی از کریدور شمال-جنوب

ایبِنا به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛ گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ۱۵ فروردین ماه سال جاری کارگروه عملیاتی توسعه کریدور شمال -جنوب را تشکیل داده است که بر این اساس، با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، کالا‌های ترانزیتی از این مسیر، در یک سوم زمان معمول، در مقصد تحویل داده می‌شوند.

مناقشات میان روسیه و اوکراین در کنار موقعیت ویژه ژئوپلتیک ایران در منطقه، زمینه را برای احیای کریدور شمال-جنوب فراهم کرده که این امر، فرصت تجاری بسیار خوبی را پیش روی جمهوری اسلامی ایران قرار داده است؛ این در حالی است که کشور روسیه نیز با توجه به شرایط کنونی خود، به اهمیت این مسیر پی بُرده و برای استفاده از آن، ابراز علاقه کرده است.

در این میان، مدیریت ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بر حساسیت این پروژه ملی و آثار مثبتی که اجرای آن می‌تواند در اقتصاد ایران داشته باشد، واقف است و تمام بخش‌ها و شرکت‌هایی که در حوزه فعالیت‌های کشتیرانی در این کریدور دخیل بوده و می‌توانستند نقش آفرینی نمایند، بلافاصله در این حوزه فعال و وارد عمل شده‌اند.

بر این اساس، کالایی که از مبدأ بنادر کشور‌های آسیای میانه و از طریق دریای خزر به بنادر ایران می‌رسد، از سوی ناوگان کشتیرانی حمل شده و سپس با امکانات این گروه در حوزه حمل‌و‌نقل ترکیبی، کالا را تحویل می‌گیرد و از طریق جاده یا ریل، آن را به سمت بنادر جنوبی حمل می‌کند؛ این فرآیند از سمت بنادر کشور‌های آسیای شرقی به آسیای میانه به صورت بالعکس طی می‌شود.

در این میان، روس‌ها و هندی‌ها به خوبی می‌دانند که «ترانزیت تایم» حمل کالا در مسیر‌های دریای سیاه و کانال سوئز، بین ۴۵ تا ۶۰ روز است و کالا در این دو مسیر، از بنادر کشور‌های آسیای میانه به کشور‌های آسیای شرقی ۱۴ هزار کیلومتر را طی می‌کند که مسیری بسیار طولانی به شمار می‌رود؛ اما همان کالا در کریدور شمال-جنوب و از طریق بندرعباس و بندر چابهار، تنها در مدت ۱۴ الی ۱۵ روز به مقصد می‌رسد که یک سوم زمان معمول است.

بر این اساس، از اول خرداد ماه تا اول مرداد ماه سال جاری بیش از سه هزار تن کالا و ۱۱۴ TEU کانتینر از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مسیر کریدور شمال-جنوب جاه‌جا شده است؛ این در حالی است که در صورت وجود هماهنگی میان دستگاه‌های دخیل در این پروژه بسیار مهم، کریدور شمال-جنوب، قابلیت‌های ویژه‌ای دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هرکاری میکنم ثبت نهایی نمیشه.

  • ناشناس

    هرکاری میکنم برای خودرو دیگنیتی ثبت نهایی نمیشه.میزنه حساب پیش پرداخت برای مشتری تعریف نشده.شماره حساب وکالتی هم اعلام کردم.نمیدونم مشکل چیه؟

  • ناشناس

    معلوم نیست چه در سر اینها میگذره فک کنم عده خاصی ثبت نام کنند.ما که هرچی می‌زنیم ثبت نهایی نمیشه.