کد مطلب: ۴۰۴۷۲۹

نظرسنجی کیتکو ۱۱ اکتبر

۲ سناریو از آینده قیمت طلا / زمان خرید فرا رسیده است / پیش‌بینی ارزانی در هفته جاری میلادی

2 سناریو از آینده قیمت طلا / زمان خرید فرا رسیده است / پیش‌بینی ارزانی در هفته جاری میلادی

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در یازدهم اکتبر انجام شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت پیش‌بینی می‌کنند که در هفته پیش رو بازار طلا روند نزولی خواهد داشت. اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت اما همچنان به آینده‌ کوتاه‌مدت فلز زرد خوش‌بین هستند.

افزایش خوش‌بینی‌ها به حصول توافق تجاری میان چین و آمریکا در هفته گذشته، ترغیب سرمایه‌گذاران به‌سوی دارایی‌های پرریسک را به‌دنبال داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت با افت 1.1 درصدی مواجه شد و در آخرین روز از معاملات هفتگی هر اونس طلا به هزار و 488 دلار رسید.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در یازدهم اکتبر انجام شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت پیش‌بینی می‌کنند که در هفته پیش رو بازار طلا روند نزولی خواهد داشت.

اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت اما همچنان به آینده‌ کوتاه‌مدت فلز زرد خوش‌بین هستند.

بسیاری از تحلیلگران اصلاح بازار طلا را فرصتی جدید برای خرید این دارایی امن می‌دانند و معتقدند عدم قطعیت در نقاط مختلف جهان مساله‌ای نیست که به‌ این زودی خاتمه یابد.

به گفته شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تریدینگ، در حال حاضر نمی‌توان نظر مشخصی درباره بازار طلا ارائه داد چرا که نوسانات زیادی در این بازار وجود دارد. اگر مذاکرات تجاری چین و آمریکا نتیجه‌بخش باشد در آن صورت، بازار سرمایه رشد چشمگیری خواهد داشت که به افت قیمت طلا منجر می‌شود.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در یازدهم اکتبر انجام شده، 17 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها پنج نفر معادل 29 درصد افزایش قیمت و هشت نفر معادل 47 درصد کاهش قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین چهار نفر یا 24 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان 954 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 566 رای‌دهنده، معادل 59 درصد افزایش قیمت طلا و 221 نفر، معادل 23 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 167 رای‌دهنده یا 18 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کرده بودند اما پیش‌بینی آنها صحیح نبود و بازار طلا در هفته‌ای که گذشت با افت 1.1 درصدی مواجه شد.

کالین سیژنسکی، استراتژیست ارشد بازار در موسسه اس‌آی‌ای، پیش‌بینی کرده است که با روند کنونی بازار طلا و فروش دارایی‌ها از سوی سرمایه‌گذاران قیمت فلز زرد احتمالا به هزار و 465 دلار خواهد رسید. او همچنین سطح حمایتی هزار و 450 را برای طلا پیش‌بینی کرده است.

او گفته است: به‌نظر من برای معکوس کردن روند فعلی، باید اتفاقات منفی قابل توجهی بیفتد.

چارلی ندوس، تحلیلگر ارشد اقتصادی در شرکت لاسال فیوچرز هم از دیگر افرادی است که کاهش قیمت طلا را در هفته پیش رو پیش‌بینی کرده است. با این حال، او گفته است که روند صعودی گسترده بازار طلا به این زودی خاتمه نخواهد یافت.

برخی دیگر از تحلیلگران اما بر این باورند که افزایش عدم قطعیت و تاثیر آن بر بازارها موجب خواهد شد که روند صعودی بازار طلا ادامه یابد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی از جمله تحلیلگرانی است که به روند صعودی بازار طلا در کوتاه‌مدت معتقد است.

او گفته است: تحت تاثیر خوشبینی‌ها به مذاکرات تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان از یک‌سو و توافق احتمالی بریتانیا و اتحادیه اروپا از سوی دیگر، بسیاری از سرمایه‌گذاران این زمان را فرصت خوبی برای خرید طلا می‌دانند. در حال حاضر دلایل بسیاری برای سرمایه‌گذاری بر روی طلا وجود دارد که از جمله آنها شکست احتمالی مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین است.

به دلیل مذاکرات میان چین و آمریکا مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد در موسسه سرمایه‌گذاری سیتی‌ایندکس به قیمت جهانی طلا در هفته پیش رو بدبین است اما به گفته او، اتفاقات دیگری در سایر نقاط جهان افزایش عدم قطعیت را به‌دنبال خواهد داشت که موجب افزایش قیمت طلا می‌شود. از جمله این اتفاقات تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و حمله به نفتکش ایرانی است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.