کد مطلب: ۴۸۷۰۱۱

زمان دسترسی به واکسن کرونا اعلام شد

زمان دسترسی به واکسن کرونا اعلام شد

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت: در صورتی که «ایمنی و موثر بودن» واکسن کرونا اثبات شود، ممکن است تا پیش از پایان سال میلادی این واکسن به‌صورت محدود در دسترس قرار گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، براساس گزارش رویترز، آنتونی فائوچی می‌گوید در صورتی که «ایمنی و موثر بودن» واکسن کرونا اثبات شود، ممکن است تا پیش از پایان سال میلادی این واکسن به‌صورت محدود در دسترس قرار گیرد.

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز یکشنبه ۲۵ اکتبر در گفت وگو با شبکه بی‌بی‌سی با بیان این مطلب افزود: «اولین دوزهای این واکسن به‌صورت محدود و با توجه به اولویت‌بندی مشخص پیش از پایان سال‌جاری به افراد تعلق می‌گیرد و این فرآیند چندماه نیز ادامه خواهد داشت.»

این دانشمند آمریکایی ادامه داد: «اما در خصوص دسترسی همگانی به واکسن، نمی‌توان انتظار داشت تا پیش از سه ماه دوم یا حتی سه‌ماه سوم سال ۲۰۲۱ این اتفاق بیفتد.»

فائوچی همچنین تاکید کرد واکسن نمی‌تواند جایگزین اقدامات بهداشت عمومی شود و مردم باید همچنان رعایت نکات بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در دستور کار خود قرار دهند.»

در هفته‌های اخیر اختلافات میان فائوچی و دونالد ترامپ بر سر سیاست‌گذاری و مبارزه با بیماری کووید-۱۹ بالا گرفته و رئیس‌جمهوری آمریکا چند بار رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا را مورد انتقاد قرار داده است.

همچنین ستاد انتخاباتی ترامپ، در فیلم تبلیغاتی بدون رضایت فائوچی تصاویری از او استفاده کردند که انتقاد این دانشمند آمریکایی را به همراه داشت. این دانشمند ایتالیایی‌تبار آمریکایی بارها تاکید کرده است، علاقه‌ای به ورود به مباحث سیاسی ندارد و ترجیح می‌دهد کارهای علمی خود را پی بگیرد.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • لادا وستا

    دنیا دیوانه است معطل شما آمریکایی ها و انگلیسی ها بمونه؟!
    واکسن اسپوتنیک روسیه تو پنج کشور داره جواب میده از جمله روسیه،امارات،ونزوئلا و همچنین نپال!

    • رهگذر

      شما برو روسی را بزن . هنوز فرق داروی امریکایی و روسی را نمی دانید؟ دیگه دشمنی با علم نداشته باشد بهترین شرکت های دارویی و دانشگاهها در امریکا هستند

    • لادا وستا

      ما با نتایج عملی سر و کار داریم، فعلا که واکسن آسترازنکا آکسفورد شما داره تلفات جانی میده، اما اسپوتنیک روسیه تو پنج کشور بدون تلفات! حتی آل نهیان وزیر امارات متحده عربی و پرسنل درمان امارات هم اسپوتنیک زدن

    • یونس

      تازه فهمیدین دنیا دیوانه است؟! روسیه و چین بزرگترین لولوهای این روزگار هستند که هر جا هر اتفاقی میافته خیلی راحت بدون ارائه هیچ مدرکی مقصر شناخته میشن. اونوقت شما انتظار داری واکسنی که ساخته دست این لولوها هست استفاده بشه؟ حتی با وجود اینکه ماه‌هاست داره تست میشه روی هزاران نفر؟ غرب داره کلی هزینه میکنه علیه این لولوها تبلیغات میکنه، کلی هزینه کردن تا مردم از اینها بدشون بیاد بعد برن واکسنشون استفاده کنند؟

    • علی

      عمرا

    • ناشناس

      سلام دوست عزیز
      چرا همچنان آمار تلفات و مبتلایان کشور روسیه همچنان صعودی ست؟
      بنظرم واکسنی تا اواسط 2021 نخواهد رسید
      لطفا همچنان ملاحظات بهداشتی را رعایت کنید (رعایت کنیم)

  • نادیا

    آمریکا کارش درسته و قابل اعتماده مثل این چین و روسیه کمونیست نیست.???

    • سالار

      ایول دقیقا

  • ناشناس

    هرچه سریع ترتیبات برسه تاشراین بلاراحت شیم

  • معتادا نمیگیرن

    معتادا کرونا نمیگیرن های های
    معتاد ا واکسن نمیزنن های های
    یه سیگاری ? بزن درمان کروناست چشات شهلایی میشه های های ?
    هرکی سیگاری مثبت بزنه عشقا

  • ناشناس

    چرا ایران واکسن روسی را خریداری نمیکند مردم دارن تلف میشن

  • ناشناس

    بگو کی ایران می رسه ما که تو امریکا زندگی نمی کنیم که

  • ناشناس

    صد در صد یقین بدانید آمریکا و اروپا به ایران واکسن نخواهند داد خوتان را دلخوش به واکسن امریکایی و استرازنکای اروپا نکنید

  • احمد

    باسلام ترو خدا هر چه زود تر از مسولیینی که تو کار هستن تقاضای بدون معطلی وارد کردن واکسن دارم