کد مطلب: ۶۷۵۹۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار می‌آید؟/ «ری‌را» احتمالا چند؟ (+عکس)

سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار می‌آید؟/ «ری‌را» احتمالا چند؟ (+عکس)

ایران خودرو از محصول جدید خود «ری‌را» در روزهای گذشته برای دومین بار و با حضور وزیر صمت، رونمایی کرد. اما این محصول چه زمانی و احتمالا با چه قیمتی به بازار می‌آید؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایران خودرو قرار است یک خودروی شاسی‌بلند را با عنوان ری‌‌را به بازار عرضه کند. این شرکت از محصول جدید خود دو بار تا کنون رونمایی کرده است. این پای «ری‌را» کی به بازار باز می‌شود؟

آنگونه که گفته می‌شود، کراس اور ریرا هنوز به مرحله تولید نرسیده و قرار است سه ماه دیگر آزمون‌های جاده‌ای این خودرو آغاز ‌شود. به گفته وزیر صمت آزمون جاده‌ای این خودرو شهریور انجام می‌شود، آزمون‌های دیگر این خودرو تا پایان سال به نتیجه می‌رسد و نهایتا اوایل سال ۱۴۰۲ می‌توان منتظر بود که ریرا تولید شود و به بازار بیاید.

سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت البته در مراسم رونمایی این را هم گفت که «کراس اوور ملی» ایران خودرو، بر پایه پلتفرم تارا توسعه پیدا کرده است.

ری‌را براساس پلتفرم IKP1 شرکت پژو - سیتروئن توسعه یافته و در سایت شرکت ایران خودرو در شهرستان بابل در استان مازندران به تولید انبوه می‌رسد. این خودرو در دسته کراس اوورهای B+ قرار می‌گیرد و هم جثه با پژو ۲۰۰۸، نیسان جوک، سیتروئن C3-XR است ( ایمنا ).

عدم امکان عکس‌برداری از داخل ری‌را!

به گزارش عصر ایران مراسم رونمایی از ری‌را در حالی برگزار شد که خبرنگاران اجازه نزدیک شدن به خودرو و تصویر برداری داخل آن را نیافتند.

بر اساس مشاهدات خودروی « ری‌را » که در معرض نمایش قرار گرفته بیشتر به یک کانسپت شباهت دارد و همچنان تا رسیدن به مرحله نهایی تولید و ورود به بازار فاصله زیادی دارد.

همچنین باتوجه‌به تجربیات قبلی در مورد شرکت ایران‌خودرو احتمالا نسخه نهایی این خودرو که قرار است روانه بازار شود نسبت به نمونه اولیه که امروز در معرض نمایش قرار گرفت تفاوت هایی خواهد داشت.

ری‌را

1- ری‌را، محصول جدید ایران خودرو

قیمت ریرا چقدر است؟

هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست. اما قبل از این مدیرعامل ایران خودرو گفته بود خودروی ریرا با قیمت حدود ۶۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود! اما با توجه به توضیحاتی که درباره این خودرو داده می‌شود، بعید است قیمت این خودرو حتی در کارخانه ۶۰۰ میلیون تومان باشد.

برخی این خودرو را با پژو ۲۰۰۸ مقایسه می‌کنند. پس با توجه به اینکه قیمت پژو ۲۰۰۸ حدود یک میلیارد است، بسیاری معتقدند قیمت ریرا هم کمتر از یک میلیارد نیست و برخی قیمت آن را تا یک میلیارد و ۳۰۰ هم تخمین زده‌اند.

البته عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو به تجارت‌نیوز گفت: احتمال دارد این خودرو قیمتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

ری‌را

2- ری‌را، محصول جدید ایران خودرو ری‌را 3- ری‌را، محصول جدید ایران خودرو ری‌را 4- ری‌را، محصول جدید ایران خودرو ری‌را 5- ری‌را، محصول جدید ایران خودرو ری‌را 6- ری‌را، محصول جدید ایران خودرو

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طراحی داشبورد فوق العاده بد هست بماند طراحی ظاهری که اونم چنگی به دل نمیزنه و کپی ناشیانه ای از چینی های بازاره ولی طراحی پشتش بدک نبود.

  • صادق

    امیدوارم آتش نگیرد

  • ناشناس

    کیسه ایربکش در تصادف باز میشه؟

  • ناشناس

    البته دور از جون سانتافه
    نمونه طراحی قبلی این ماشین حداقل از عقب ظاهر بهتری داشت و نمای جلو خشن تر بود

  • ناشناس

    یک خودرو کاملا چینی

  • ناشناس

    این ماشین هم مثل بقیه ماشینهای ایرانی بی کیفیت و گران است کشورهای دیگر اول همه تست ها وقیمت مشخص می کند بعد وارد بازار می شود

    • Hm

      نه وارد بازار شده نه اومده ببینی که کیفیتش چطوره !!!
      چطوری این همه مطلب بی ربط مینویسی؟!

  • امیر حسین

    به نظر من به نسبت ایران خودرو که به شدت خودرو سازی عقب مانده ای هستش خوبه و آبشن های جالبی هم داره ولی امیدوارم که قبل از عرضه به بازار یه فیسلیفت جزعی روش انجام بشه تا یه چهره جدید تری داشته باشیم.
    ناسلامتی این ماشین تو کشوری تولید میشه که کلی سر هنر ادعا داریم.