خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۰۹۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمان واریز عیدی سال ۹۹ / کارگران و بازنشستگان چقدر عیدی می‌گیرند؟

زمان واریز عیدی سال ۹۹ / کارگران و بازنشستگان چقدر عیدی می‌گیرند؟

در حالی که طبق اعلام رئیس کانون بازنشستگی شهر تهران، پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تا چند روز آینده آغاز می‌شود، اما رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گوید هنوز جزئیات، میزان یا زمان واریز عیدی بازنشستگان مشخص نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر ساله برای گروه‌های مختلف کارمندان، کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران عیدی تعیین می‌شود. اما این عیدی چقدر است؟

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تهران به مهر گفته که پرداخت عیدی بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی طی چند روز آینده و بعد از نیمه بهمن ماه پرداخت می‌شود.

اما علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: هنوز جزئیات، میزان یا زمان واریز عیدی بازنشستگان مشخص نشده است.

کارمندان

دولت در بودجه پیش‌بینی کرده که عیدی کارکنان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد؛ اما عیدی کارمندان هر ساله معمولا به میزان افزایش حقوق سال آینده رشد می‌کند.

طبق اعلام مجلس حقوق کارمندان برای سال ۱۴۰۰ معادل ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

با توجه به این که عیدی سال گذشته کارمندان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده، پیش‌بینی می‌شود با افزایش ۲۵ درصدی میزان عیدی امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شود.

کارگران

طبق قانون کار، تمام کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند.

حداقل حقوق کارگران امسال یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که تمام کارگران بین ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عیدی بگیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا عیدی امسال خیلی کم شده اخه بااین وضع ب کجا باید رسید یکم رسیدگی کنین از ۵۰۰تومن هم شد عیدی ?

  • ناشناس

    چراعیدی من بازنشسته تامین اجتماعی ۸۵۰۰۰۰هزارریختن حسابم

  • ناشناس

    با‌سلام‌من‌مستمری‌بکیر‌هستم‌چراه‌عیدی‌منو‌کم‌واریز‌کردن‌من‌به‌اول‌‌پول‌خیلی‌لازم‌دارم‌اخی‌از‌کجا‌احتراع‌کنم‌‌خواهیش‌میکنم‌به‌عیدی‌من‌رسیدکی‌کنید‌متشکرم‌از‌تبریز‌‌‌.امامویردی‌فرچی‌اصل‌تورا‌قرآن.به‌عید‌من‌رسیدکی‌کنید‌متشکرم‌از‌تبریز‌

  • ناشناس

    خخخ خیلی خنده داره 1500عیدی فقط پول قلیون اینترنتمه

    • ناشناس

      شما واستون واریز کردن

  • اکرم

    من متارکه کردم و زیر پوشش مستمری حقوق پدرم هستم ۷۴۰ حقوم هست ۵۰۰ فکر کنم عیدی ریختن اما نزده بودن عیدی اخه با این پولها میشه زندگی کرد و خرج روز مره رو داد اخه با این پولها بخدا نمیشه بفکر ما باشید به داد مردم برسید بخدا با سیلی صورت خودمون رو سرخ میکنیم و زندگی میکنیم???دیگه نمیدونیم چیکار کنیم بازم شکر میکنم

  • ناشناس

    سلام پدرم ۱۵ سال سابقه داره ۷ صدتومن عیدی دادن بهش کسی میدونه چرا با اینکه اعلام کردن یکو ۵۰۰ عیدی همست

  • بازنشسته

    چرا عیدی من ک خودم بازنشسته هستم و مستمری شوهرم میگیرم ،چرا عیدی مستمری بگیران قطع کردید آخه این چه مصوبه ایه که یک روزه میگیریم می‌دونم خیلی ها دارن فقط همین یک و پونصد میگیرن ولی چرا اونایی که خودشونو بازنشسته هستن عیدی یک و پونصدشون قطع کردین کجای دنیا همچین کاری با مردمشون میکنن شما که نمیتوانید عیدی ها رو بریزیم و از جیب مردم کم میکنید بیایید خودتون استعفا نامه تون تقدیم کنید و دولت بدین دست یک نفر دیگه آخه هر روز هر روز از جیب اقشار مختلف جامعه دارین کم میکنید واقعا که متاسفم براتون شما که پول ندارید چرا ماهی دویست سیصد هزار میریزین تو جیب مردم بیچاره به عنوان معیشت و از جیب یک عده دیگه این پول در میارین بخدا حرام است

  • من مهران هستم در شهر هرت

    مثلا قرار بود عیدی امسال بین ۳/۵ تا ۵/۵ میلیون باشه حداقل اگه پای حرفتون وای‌نمیستین دروغ هم تحویل جامعه ندین با این این کار کردنتون

  • ناشناس

    ۴۵سالمه جدا شدم مستمری پدرم رو میگیرم بیماری ام اس دارم قسط بانک میدم دارو و درمان میکنم کسی هم کمک مالی نمیکنه بهم عیدی هم هنوز واریز نشده میخوام یک میلیون بدن نهایت با این خرج و مخارج میشه زندگی کرد واقعا یکی بِع داد ما برسه من که بریدم زیر خرج و مخارج زندگی

  • ناشناس

    ما مردم بدبخت شدیم تمام