کد مطلب: ۷۵۰۱۷۸

زمان واریز معوقات بازنشستگان اعلام شد

زمان واریز معوقات بازنشستگان اعلام شد

زمان واریز معوقات بازنشستگان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اطلاعات مهم درباره زمان واریز معوقات بازنشستگان را بخوانید.

علی اکبر عیوضی گفت: درحال‌حاضر، دو ماه دیگر از معوقات بازنشستگان سایر سطوح باقی مانده که در دو ماه آینده همراه مستمری‌ها به حساب‌شان واریز می‌شود.

علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان کارگری استان تهران) در ارتباط با وضعیت مستمری و مطالبات بازنشستگان کارگری به خبرنگار ایلنا گفت: مستمری دیماه بازنشستگان کارگری به همراه یک ماه دیگر از معوقات بازنشستگان سایر سطوح پرداخت شد. درحال‌حاضر، دو ماه دیگر از معوقات بازنشستگان سایر سطوح باقی مانده که در دو ماه آینده همراه مستمری‌ها به حساب‌شان واریز می‌شود.

او در ارتباط با عیدی پایان سال بازنشستگان کارگری گفت: در ارتباط با عیدی، هنوز مبلغ و زمان پرداخت آن مشخص نشده؛ بایستی مبلغ آن تعیین و با تامین اعتبار در ماه‌های آینده به حساب بازنشستگان کارگری واریز شود.

مسئله بعدی باقیمانده متناسب‌سازی سال قبل است که به گفته عیوضی، توسط کانون عالی در حال پیگیری است.

او می‌گوید: جلسات متعددی با مدیران سازمان تامین اجتماعی برگزار شده و هنوز ادامه دارد؛ تلاش فعالان صنفی بازنشستگان بر این است که باقیمانده متناسب‌سازی تا قبل از پایان سال محقق شود؛ بازنشستگان انتظار دارند با تامین اعتبار، مطالبات باقیمانده متناسب‌سازی را قبل از پایان امسال دریافت کنند.

افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان

در حالی انتظار می‌رود که حقوق دی ماه بازنشستگان به ترتیب حروف الفبا انجام گیرد که آخرین اطلاعات منتشر شده حکایت از این دارد که بر اساس احکام اصلاح شده جدید ‌حقوق بازنشستگان شامل افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان شده است. طبق احکام صادر شده، بازنشستگان تامین‌اجتماعی از ۲۰ تا ۳۱ شهریور ماه (بر اساس حروف الفبا) حقوق و مزایای خود را با اعمال ۳۸ درصد افزایش به علاوه ۵۵۰ هزار تومان دریافت ‌می‌کنند.

اخیرا، جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان برای سال آینده رسانه‌ای شد که جزئیات آن حکایت از این داشت که مبلغ حقوق بازنشستگان با افزایش دو میلیون تومانی به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان برسد.

این در حالیست که در سال گذشته، حقوق بازنشستگان هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده بود و در ابتدای امسال هم با اندک افزایشی به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

با اینحال، پیش‌بینی نهادهای پولی و مالی بین‌المللی از ادامه تورم بالا در اقتصاد ایران حکایت دارد. صندوق بین‌المللی پول هم اعلام کرده که اگر تحولی همچون رفع تحریم‌ها در ایران رخ ندهد، تورم بالای ۵۰ درصد برای دو سال آینده ادامه خواهد داشت. با وجود این نرخ تورم، کارشناسان اقتصادی و فعالان کارگری نگرانی خود را نسبت به این موضوع که افزایش حقوق پاسخگوی نیاز بازنشستگان نباشد، ابراز کرده‌اند. این موضوع در سال جاری سبب شده که بازنشستگان به شغل دوم یا سوم روی بیاورند که خود به تشدید پدیده زمان‌فروشی دامن زده است. برخی اقتصاددانان نیز بر این باورند که ۳۰ درصد از خانوار ایرانی از فقر درآمدی وارد فقر زمانی شده‌اند که نتیجه‌ای جزء فروپاشی خانوار در پی نخواهد داشت.

حقوق بازنشستگان چطور تامین می شود؟

درباره حقوق بازنشستگان کشوری، اطلاعات دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد هم‌اکنون بیش از ۱۷هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی به طور ماهانه پرداخت می شود. آنطور که مقامات صندوق کشوری می‌گویند۹۰ درصد یا بیشتر این میزان حقوق هم توسط دولت تامین می‌شود. بنابراین آنها بر این باورند که صندوق باید در یک برنامه ۵ساله دقیق و کارشناسی در حوزه اقتصادی خود تحول ایجاد کند و سهم این بخش را از منابع حقوق بازنشستگان به شدت افزایش دهد تا پاسخگوی نیازهای آتی بازنشستگان باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    والا بخدا همسر من با ۳۱ سال ۶۰ روز کاری ۶ میلیون میگیر واقعا درست بااین اوصاع مملکت

  • ناشناس

    بله اگه مثل. تو گل فرو رفتین کنار بروید تا اقتصاد دانان فکری به حال ما بکنند از این بدترش نکنید

  • ناشناس

    نا شناس
    سلام حقوق بازنشستگان لشکری خیلی کم هستش با توحه به تورم و گرانی لطفا رسیدگی کنید فقط در حد حرف و گول زدن مردم ساده هستش مرتب در باره همسان سازی مینویسید ولی چند سال هستش که به گفته ی خودتون عمل نکردید تا کی مردم توی فقر غوطه ور باشن و لی با زنشستگان شرکت نفت توی ناز و نعمت زندگی کنن ومبلغ بیشتری به حقو قشان اضافه شود به گفته ها تون عمل کنید تا پیش مردم ارزش داشته باشید

  • بازنشسته کشوری

    باسلام با توجه به وقت رسیدن برنامه توسعه جدید و فصل هفتم برنامه رسیده و بنا بر قول های داده شده نسبت به همسان سازی حقوق بازنشسته با شاغلین اقدام مقتضی در وقت معین فرمایند بازنشسته کشوری

  • ناشناس

    به خدا مستجریم گرایه خونه ها سر به فلک کشید با این حقوق نمیشه زندگی کرد از بس گرونی من قرادا خونه رو تو خونه مینویسم ندارم به بنگاه هم پول بدم سر سال پول پیش اضافه کنم از کجا بیارم اجاره بدم جمع کنم خرج زندگی قید پوشاک رو زدیم پول اب برق گاز خودش یه حقوق جدا میخاد خواهش حرف نزنین عمل کنید همش وعد وعید بیمار شدیم بس حرص میخوریم خدااااجواب بی عدالتی بده امین

  • ناشناس

    سلام علیکم کارگران در دوره طاقوت بدبخت بودند بودندولی این دوره درماندگی هم بهش اضافه شده

    • ناشناس

      خدا به فریادتون برسه

  • ناشناس

    همه اش دروغ.ما مستمری بگیران با ۳ملیون داریم زندگی میکنیم و کسی ب فکر بچه یتیم ها نیست پس خواهشن کمتر دروغ بگید

    • ناشناس

      راست میگه من حسین فرهنگی باپنج ملیون شودکه چهارصدتومان بابت فصدکم میشه بافقرزندگی میکنم کی جواب میده

  • ناشناس

    سلام مابالتفاوت تا الان پرداخت شد ولی در اذر و دی پرداخت نشد چزا؟؟؟؟؟

  • حسین

    سلام واقعا خودمسئولین با شش میلیون پانصد هزار تومان زندگی میکنم بنده با سی وسه سال سابقه کار ومستاجر خدا خوش میاد جناب آقای دکتر رئیسی

  • ناشناس

    توروخدا فکری به حال ما بازنشسته های سایر سطوح بکنید داغون شدیم از بی پولی