کد مطلب: ۵۶۴۹۱۱

ربیعی:

زمان پایان کرونا با ابهام روبه‌رو است/ مردم همکاری کنند تا موج بعدی نیاید

زمان پایان کرونا با ابهام روبه‌رو است/ مردم همکاری کنند تا موج بعدی نیاید

سخنگوی دولت گفت: ۱۶ ماه از شیوع کرونا در کشور گذشته و هنوز زمان پایان کرونا با ابهام روبه‌رو است. ناگزیریم در تغییرات سبک زندگی ممارست داشته باشیم. امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم، مانع از فراگیرشدن موج جدید بشویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود گفت: ۱۶ ماه از شیوع کرونا در کشورمان گذشته و بخاطر جهش‌هایی که ویروس کووید ۱۹ دارد، هنوز زمان پایان کرونا با ابهام روبه‌رو است. این واقعیت اجتناب‌ناپذیر است که کرونا باعث تحمیل محدودیت‌های اجتماعی، روحی و روانی شده است، اما ناگزیریم در تغییرات سبک زندگی ممارست و پایداری داشته باشیم. در همین راستا، ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو، امیدواریم بتوانیم با همکاری شما مردم عزیز، مانع از فراگیرشدن موج جدید بشویم.

وی افزود: عید قربان امسال، با تعطیلات بیشتری مواجه هستیم. این تعطیلات به خاطر کرونا و جلوگیری از گسترش ویروس کووید ۱۹ و کنترل موج جدید ابتلا به کرونا تصمیم گیری شده است. ما تا آینده‌ای نامشخص ناچاریم آنچنان مراقبت کنیم تا قربانیان کرونایی‌مان افزایش پیدا نکند. به ویژه از مردم دو استان البرز و تهران درخواست داریم فرصت تعطیلات را به تهدید گسترش ویروس تبدیل نکنیم.

اولویت تامین آب شرب

ربیعی با اشاره به مصوبات دولت در جلسه اخیر، گفت: در جلسه گذشته دولت از موضوع خشکسالی و به خصوص استان‌هایی که دارای بیشترین کم آبی در کشور هستند، گزارشی ارائه شد. در جلسه موضوع اولویت تامین آب شرب برای استان‌های درگیر مورد تاکید قرار گرفت و سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تمهیدات لازم اتخاذ می‌کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: یکی از استان‌های با اولویت که با کاهش باران و کمبود آب شدید مواجه شده است، استان عزیز خوزستان است که مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در قالب‌طرح های پنج‌گانه در مجموع یازده هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به استان اختصاص یافت و همچنین پیش از این دولت برای آب شرب تمام استانهای کشور مبالغی اختصاص داده بود.

نامه جو بایدن صحت ندارد

ربیعی در پاسخ به این سوال که شایعاتی مبنی بر ارسال نامه‌ای توسط جو بایدن برای ایران مطرح شده، آیا چنین نامه‌ای صحت دارد و محتوای آن چیست؟ تصریح کرد: این خبر در حد گمانه‌زنی رسانه‌ای است و مراجع رسمی چنین چیزی را تایید نمی‌کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت تبادل ۱۰ زندانی بین ایران و آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها و بطور مکرر در سال‌های گذشته برای تبادل زندانیان با هدف حفظ کرامت انسانی افراد محبوس و خانواده‌های آنان اعلام آمادگی کرده است. اعلام آمادگی ما محدود به دولت آقای بایدن نبوده و اگر تا امروز چنین اتفاقی رخ نداده بخاطر عدم آمادگی دولت پیشین و کنونی آمریکا بوده است.

وی یادآور شد: متاسفانه به نظر می‌رسد برخلاف تفاهم‌های صورت گرفته، دولت آمریکا به دلایلی که برای ما ناروشن و غیرقابل قبول است، آزادی زندانیان را به مذاکرات برجام پیوند زده که از نظر ما غیرضروری و بی مبناست.

منبع: ایسنا

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.