کد مطلب: ۱۹۸۰۲۲

زمان پرداخت عیدی بازنشستگان مشخص شد

زمان پرداخت عیدی بازنشستگان مشخص شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی واردات گوشی آیفون توسط شرکت زیرمجموعه تامین اجتماعی را قانونی دانست و زمان پرداخت «عیدی» مستمری‌بگیران و بازنشستگان را به بعد از مشخص شدن رقم آن موکول کرد.

سیدتقی نوربخش در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های این سازمان در ایام مبارک دهه فجر ترتیب داده شده بود با بیان اینکه مناسب‌ترین و کارآمدترین روشی که برای بهبود وضعیت فرودستان وجود دارد تقویت سیستم تامین اجتماعی است گفت: در دهه مبارک فجر چندین پروژه با اعتبار حدود ۵۵۰ میلیارد تومان به بهره داری می‌رسد و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: آغاز عملیات ساخت سه پروژه درمانی و بهره‌برداری از ۳۳ پروژه از این جمله است که در میان آن‌ها شش شعبه، هفت مرکز درمانی و یک بیمارستان داریم. درمانگاه‌های لار، کامیاران در کردستان، ابرکوه در یزد، رزن در همدان، آران و بیدگل، پیشوای ورامین و ازنای لرستان و بیمارستان خوی پروژه‌های درمانی هستند که افتتاح می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ۱۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صرف این پروژه‌های درمانی و بیمه‌ای شده است گفت: پروژه‌های اقتصادی با ارزش ۴۱۵ میلیارد تومان نیز در ایام فجر افتتاح می‌شوند که راه‌اندازی دو خط دارویی در شرکت توفیق دارو از این جمله است. عملیات اجرایی خط تولید سرنگ در کارخانه اکسیر نیز آغاز می‌شود. در کارخانجات پتروشیمی و نفت ایرانول و ذوب آهن چهار پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

نوربخش ادامه داد: تولید تیرآهن اچ ۳۰۰ با ظرفیت حدود ۳۵۰ هزار تن در سال در ذوب آهن اصفهان با ارزشی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هاست.

بودجه سال ۹۷ تامین اجتماعی در حال بررسی در هیات‌مدیره

وی بودجه سال آینده را اعلام کرد و گفت: ۹۸ هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان بودجه تدوین شده سال آینده است که در هیات مدیره در حال بررسی است و ممکن است مقداری افزایش یا کاهش در حین تصویب داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه کاهش تصدی گری، استفاده صحیح از بنگاه‌های اقتصادی از جمله سیاست‌های ماست ادامه داد: سازمان ضمن آنکه باید در جهت حفظ منابع حاصل از حق بیمه تلاش کند، باید از بنگاه‌داری خارج شود و اقداماتی از امسال در همین راستا آغاز شده است.

سازمان تامین اجتماعی برنامه‌ریزی‌های منسجمی در این زمینه دارد و از اصل ۴۴ کاملاً تبعیت خواهد کرد و مکانیسم‌های حفظ و نگه داشت سرمایه را ارتقاء می‌دهد.

نوربخش ادامه داد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه مراکز درمانی در بخش درمان پیش بینی شده است. در بخش درمان مستقیم کمتر از ۸ هزار میلیارد تومان و در بخش خرید خدمات کمتر از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی درباره واردات گوشی آیفون توسط شرکت زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی گفت: این شرکت زیر مجموعه صبا تامین وابسته به شستاست و در چارچوب قانون اقدام کرده و اشکالی در آن نمی‌بینیم.

پیشنهاداتی برای افزایش سن بازنشستگی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش سن بازنشستگی نیز اظهار کرد: امید به زندگی در کشور افزایش یافته و از سن ۵۶ سال در سال ۵۴ به ۷۷ سال در حال حاضر رسیده است. افزایش سن جزو پیشنهادات ما نبوده، اما در کمیسیون تلفیق درباره اصلاحات پارامتریک تاکیداتی شده است.

نوربخش آخرین اخبار از پرداخت عیدی به مستمری‌بگیران را اعلام کرد و گفت: پبش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان عیدی بدهیم. قطعا بعد از مشخص شدن رقم عیدی همانند سال‌های گذشته بر اساس برنامه زمانبندی و احتمالا طبق حروف الفبا عیدی را می‌پردازیم.

منبع: روزپلاس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.