کد مطلب: ۵۸۱۱۷۴

زمان ثبت‌‌‌نام و برگزاری آزمون‌های ۱۴۰۱ مشخص شد / مهم‌ترین تغییرات آزمون دکتری و ارشد

زمان ثبت‌‌‌نام و برگزاری آزمون‌های ۱۴۰۱ مشخص شد / مهم‌ترین تغییرات آزمون دکتری و ارشد

تاریخ‌ ثبت نام و برگزاری آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در سال ۱۴۰۱ اعلام شد، همچنین اصلاحات و تغییرات مجموعه‌های امتحانی آزمون ورودی نیمه‌متمرکز دکتری (Ph.D) و کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام برای آزمون دکتری (Ph.D) از روز دوشنبه اول آذر ماه جاری شروع می شود و تا هشتم این ماه ادامه دارد. این آزمون در روز جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

همچنین ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ نیز از روز سه شنبه ۱۶ آذر سال جاری آغاز می شود و تا ۲۳ این ماه ادامه دارد. این آزمون در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می شود.

ثبت نام برای شرکت در کنکور ۱۴۰۱ نیز از روز یکشنبه ۱۰ بهمن امسال آغاز می شود و تا روز یکشنه ۱۷ این ماه ادامه دارد و این آزمون نیز در روزهای چهاشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه ۸ تا ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی نیز از روز یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ آغاز می شود و به مدت یک ماه یعنی تا روز یکشنبه ۵ تیر ماه ادامه دارد. این آزمون نیز در روز جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ برگزار می شود و در نهایت ثبت نام آزمون کاردانی نظام جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات غیرانتفاعی) نیز از روز سه شنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و تا ۱۴ این ماه ادامه دارد این آزمون نیز در روز جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

اعلام مهم‌‌ترین تغییرات دو آزمون دکتری و ارشد ۱۴۰۱

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که پیرو انتشار اطلاعیه مورخ ۱۰ شهریور در خصوص اعلام رشته‌ها، مواد امتحانی و ضرایب دروس هریک از مجموعه های امتحانی آزمون ورودی نیمه‌متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱، اصلاحات و تغییرات هریک از مجموعه های امتحانی مشخص شد.

بر اساس اصلاحات رشته ها و مواد امتحانی آزمون دوره های دکتری سال ۱۴۰۱ در گروه علوم انسانی برای مجموعه امتحانی «۲۱۳۸ -فلسفه علم»، رشته جدید «تاریخ علم در دوره اسلامی» با شماره ردیف رشته ۴ ، به فهرست رشته گرایش ها اضافه شد.

بر این اساس، در رشته های فلسفه فیزیک، فلسفه علم، تاریخ علم در دوره اسلامی فلسفه علم و فناوری با گرایش های فیزیک، ریاضی، زیست شناسی، علوم اجتماعی، فناوری، فلسفه علم و اخلاق، فارغ التحصیلان تمامی رشته و گرایش های رشته های فلسفه، الهیات و معارف اسلامی، ریاضی، فیزیک، تاریخ علم دوره اسلامی، فلسفه علوم اجتماعی و جامعه شناسی می توانند شرکت کنند.

همچنین در گروه فنی و مهندسی برای مجموعه امتحانی ۲۳۷۳ مهندسی مکاترونیک، بخش عناوین دروس امتحانی اصلاح شد و در این رشته فارغ التحصیلان تمامی رشته های مرتبط می توانند شرکت کنند.

همچنین رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ اعلام شد و اصلاحات و تغییرات هریک از مجموعه‌های امتحانی در گروه‌های آزمایشی هنر، فنی و مهندسی و علوم انسانی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

منبع: ایسنا

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما نتایج امسال رو بدید سال دیگه پیشکش