کد مطلب: ۴۶۸۶۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه زملارد بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه زملارد بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه زملارد در حالی سه‌شنبه از ساعت 13 تا 17 انجام می‌شود که این شرکت در سال مالی 98 توانسته سودی 60 تومانی را به ازای هر سهم محقق سازد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر روز سه‌شنبه 45 میلیون سهم خود (معادل 15 درصد از کل سهام شرکت) را به صورت عرضه اولیه روانه بورس خواهد کرد. که از این میان 39 میلیون سهم قابل عرضه به عموم است.

معرفی شرکت

شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر در خرداد 1392در اداره ثبت شرکت‌های استان البرز به ثبت رسید. این شرکت که در حال حاضر جزء واحدهای فرعی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین و واحد و تجاری و نهایی گروه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است در حال حاضر در استان البرز مشغول فعالیت است.

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین، تقریبا تمامی سهام زملارد را در اختیار دارد و شرکت کشت و دامداری فکا (زفکا) و شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت) نیز دو سهامدار کوچک این شرکت هستند. شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین همچنین سهامدار عمده نمادهای زفکا (77.44 درصد)، زگلدشت (88.35 درصد) ، لپارس (97.0 درصد) و حدود 10 شرکت غیر بورسی دیگر است.

زملارد که در حال حاضر 124 نفر نیروی کار دارد در سال 1396 با افزایش سرمایه 1053 درصدی کل سرمایه خود را به 300 میلیارد ریال رساند. شرکت کشاورزی و دامپروری ملاردشیر با تولید روزانه 82.5 تن و سالانه حدود 30 هزارتن شیر خام و میانگین تولید 38.2 کیلوگرم شیر به ازای هر راس گاو، یکی از پرراندمان‌ترین شرکت‌های دامپروری ایران است.

2
عملکرد مالی

شرکت دامپروری ملارد در سال 98 بیش از 30 میلیون کیلوگرم شیر تولید کرده که در مقایسه با سال مالی 97 رشدی 10 درصدی داشته است. درآمدهای عملیاتی منتهی به سال مالی 98 بیش از 839 میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به سال مالی 97 رشدی 51 درصدی داشته است. همچنین سود خالص این شرکت نیز در مقایسه با سال گذشته 113 درصد رشد داشته و به حدود 181 میلیارد تومان رسید که معادل 60 تومان به ازای هر سهم بوده است. این شرکت از این میزان 93 درصد معادل 56 تومان به ازای هر سهم را میان سهامدارانش تقسیم می‌کند.

3
همچنین بررسی عملکرد ماهانه زملارد در سال 99 نشان می‌دهد میزان تولیدات این شرکت روندی نزولی داشته است و از 88 میلیارد ریال در فروردین ماه به 60 میلیارد ریال تیرماه کاهش داشته است.

1

در عرضه اولیه «زملارد» هر نفر می‌تواند حداکثر 20 سهم در بازه قیمتی 2000 تا 2100 تومانی سفارش دهد که معادل 42 هزار تومان خواهد بود. این در حالی است که با توجه به مشارکت بالای 5 میلیون و 400 هزار نفری در عرضه اولیه قبلی، پیش‌بینی می‌شود که به هر نفر حداکثر 7 سهم تعلق گیرد که معادل 15 هزار تومان خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی مسخره هستش واقعا

  • ناشناس

    خیلی ها معتقدند بورس از این به بعد فایده نداره بزودی همه از بورس خارج می شوند آیا واقعا چنین است

  • میلاد

    مردمه ما بلدن تو همه چی صف وایستن صف قند. شکر. مرغ. گوشت و… اینطوری یاد دادن بهمون بفرمایید صف وایستید

  • Ali

    ناشکری کنید همون ۷ سهم هم نرسه بهمون 🙂

  • زمانی

    یعنی یه روز ماست نخوریم پولشا بدیم برا خرید این سهم خدایش خودتون خندتون نمیگیره ?

  • ناشناس

    15 هزاز تومن خودشو بکشه در بهترین حالت بشه 30 یا 40 هزار تومن! مردم رو چی فرض کردین؟! از ماست که بر ماست!

  • ناشناس

    بنظر شما ایا خود شرکت ها که عرضه اولیه ارایه میدن ، خودشان هم از فردا سرخطی میزنن؟؟؟! تا سهم بخرند ؟؟؟؟ چرا 50 تا ۱۴ تا سهم تقسیم و دیگه نمیشه اضافه کرد ایا این رزق حلال؟ این بی عدالتی را چطور وجدان تان قبول میکنه؟ ایا خوتان هم از فردای عرضه اولیه تو صف خرید قرار میگیرین؟ چقدر دروغ گویی ایا این شیوه ای کلاه برداری نیست؟

  • ناشناس

    من عرضه اولیه زملارد خریدم ثبت سفارش شده ولی هنوز توی پرتفوی من نیومده لطفا راهنمایی کنید من اولین بارمه خرید میکنم ممنون

  • ناشناس

    فقط سر کاریم سهام به هر نفر واقعا مسخره است

  • ناشناس

    آخه ۷ سهم چه تاثیری در سرمایه گذاری یک سهامدار داره. چرا از ۴۵ میلیون سهم ۳۹ میلیون عرضه اولیه میشه. اینها سرکار گذاشتن مردمه.