کد مطلب: ۵۸۸۸۲۴

چقدر از ارزش دارایی‌های مردم هوا شد؟

آمارهای وحشتناک از زیان مردم / ضرر ۶۰ درصدی در بورس!

آمارهای وحشتناک از زیان مردم / ضرر ۶۰ درصدی در بورس!

مقایسه تورم بیش از ۴۴ درصدی در شهریور ماه امسال با بازدهی بازارهای مالی نشان می‌دهد که ارزش دارایی‌های مردم طی این مدت تا ۶۰ درصد افت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از شهریور ماه پارسال تا شهریور ماه امسال که تورم نقطه به نقطه حدود ۴۴ درصد بوده دارایی‌های مردم چقدر بازدهی داشته است؟

در این مدت بازدهی بازار سهام منفی ۱۶ درصد، بازار طلا منفی شش درصد، دلار مثبت دو درصد و مسکن مثبت ۲۶ درصد بوده است. اگر این اعداد را در کنار تورم ۴۴ درصدی در نظر بگیریم به زیان مردم از سرمایه‌گذاری در همه بازارها خواهیم رسید. حتی کسانی که به سپرده‌گذاری در بانک‌ها هم اکتفا کرده باشند طی این مدت تنها ۱۵ درصد به ارزش دارایی‌های آنها اضافه شده است. بنابراین آنها هم در این مدت در واقع ۲۹ درصد از ارزش دارایی خود را از دست داده‌اند.

در این مدت که ارزش دارایی‌های مردم در بانک‌ها ۲۹ درصد افت کرده، ارزش دارایی‌های مردم در بازار طلا ۵۰ درصد، در بازار دلار ۴۲ درصد، در بازار سهام ۶۰ درصد و در بازار مسکن ۱٨ درصد کمتر شده است. در واقع بی‌انضباطی‌های دولت که در نهایت منجر به تشدید تورم شده اجازه نداده دارایی مردم حتی به اندازه سال گذشته ارزش داشته باشند و از این اتفاق مردم متضرر شده‌اند.

در همین مورد روز دوشنبه ۲۶ مهر، ساعت ۱۶ در صفحه اینستاگرام تجارت‌نیوز مصاحبه زنده با دو کارشناس اقتصادی برگزار خواهد شد که می‌توانید از اینجا ببینید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعاً بورس همش دزدیده مثلاً فنفت .کدمال.ساینا.وسخراش .پول مردم علنی بالا کشیدن .کسی حتی پیگیری نمیکنه که پول مردم بدبخت کجا رفته

  • ناشناس

    دولت محترم ،واقعا کاری برای ما بکند چون سرمایه خود را برای دلالی نبرده ،دربورس گذاشته ،اما فقط برای ما ضرر داشت ،چرا،

  • فاطمه

    سلام از تجارت نیوز خواهشمندم کمکم کنید به 150 میلیون تومان پول احتیاج دارم خواهش میکنم التماس میکنم برایم یه خیر گمنام پیدا کنید شمارا قسم میدم به حضرت رقیه س کمکم کنید خانوم کاکلی

  • حسین

    حکایت مردم بورس زده حکایت دستمال توالتیه که بعدازمصرف دورریخته میشه وبعضی مواقع آتیش زده میشه

  • بازنشسته

    تمام اینکارها برنامه ریزی شده بود برای بالا کشیدن پول مردم

  • ناشناس

    یکی دیگه آتیش زده بود بخدا ما نبودیم
    ما از روی ساده لوحی پامون به این بازار باز شد

  • ناشناس

    پولموئو باسودپس بدین

  • منصف

    ظاهرا آقایان واقعا میخوان فاتحه بورس را بخونن. اعتماد مهمترین فاکتوری بود که از دست رفت. سرمایه هایی که میتونست داخل کشور را آباد کنه، متاسفانه رفت سمت فارکس و ارز دیجیتال و دولت و نظام و بازارگردان ها و حقوقی ها هم خواب

  • ناشناس

    خوش بحال اونی که ۶۰درصد ضرر کرده نماد اخابر ۸۰درضد ضرر کردیم

  • ناشناس

    خدا ازتون نءذره از ۶۰۰ میلیون رسیدیم به ۴۰ میلیوت تومن این ضرر ۶۰ درصدی هست آیا؟!!!!!!!