کد مطلب: ۷۵۰۴۷۹

سئو بهترین روش مارکتینگ ۲۰۲۳

سئو بهترین روش مارکتینگ 2023

بیش از هر زمان دیگری محتوا برای بیزینس‌ها اهمیت پیدا کرده است. بهینه سازی موتور جستجو یا سئو نیز جزء جدایی ناپذیر محتوای سایت است؛ تا حدی که به تنهایی می‌تواند به پیشبرد استراتژی محتوای یک کسب و کار کمک کند.

بیش از هر زمان دیگری محتوا برای بیزینس‌ها اهمیت پیدا کرده است. بهینه سازی موتور جستجو یا سئو نیز جزء جدایی ناپذیر محتوای سایت است؛ تا حدی که به تنهایی می‌تواند به پیشبرد استراتژی محتوای یک کسب و کار کمک کند. در همین راستا بازاریابی محتوا نیز نسبت به گذشته رشد بیشتری داشته است.

سئو به افراد کمک می‌کند تا محتوای مطلوب را در موتورهای جستجو پیدا کنند، همچنین موجب افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت می‌شود.

اثرات طلایی سئو سایت

در میان انواع مختلف روش‌های دیجیتال مارکتینگ سئو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. روش‌های دیگری که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به موفقیت دست یابید شامل موارد زیر می‌شود:
• رسانه‌های اجتماعی
• بازاریابی ایمیلی
• ویدئو / بازاریابی یوتیوب
• تبلیغات لینکدین و…

2 1

علت تفاوت ویژه سئو با دیگر روش‌های دیجیتال مارکتینگ اینجاست که با بهینه‌سازی سئو و به کارگیری روش‌های آن از نیاز مردم مطلع میشویم. در واقع مردم در فضای اینترنت همیشه حال سرچ کردند هستند.

پستی که در اینستاگرام آپلود می‌شد، در میان صدها عکس دیگر از اطرافیان و آشنایان دیده می‌شد. اما وقتی شخصی به موتور جستجو رو می‌آورد و به دنبال احساس نیاز یک محصول را سرچ می‌کند، قضیه متفاوت است. معنای دیگر سئو می‌تواند قرار دادن خود در مقابل سوالات مردم و یافتن راه حل باشد. فیس بوک 2.32 میلیارد کاربر دارد، اینستاگرام نیز یک میلیارد کاربر دارد؛ اما هیچ یک از اینها به تعداد جستجوهایی که هر روز صورت می‌گیرد نزدیک نیست. تقریباً به صورت روزانه حدود 3.5 میلیارد مطلب سرچ می‌شود. بنابراین بیشتر ترافیک وب سایت در اینترنت از طریق موتورهای جستجو صورت می‌پذیرد.

اهمیت ویژه سئو در بهینه‌سازی سایت

رعایت تکنیک‌های سئو به بهبود رتبه سایت در گوگل و افزایش کمیت و کیفیت ترافیک موتورهای جستجو کمک می‌کند. این فرآیند شامل عناصر متعددی مانند بک لینک‌، جستجو کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوا و موارد دیگر می‌شود.

هدف نهایی سئو سایت نیز افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت و در نهایت خرید محصول و دریافت خدمات است. بنابراین، سئو در بیزینس‌هایی که به دنبال افزایش ترافیک وب سایت خود هستند یا کسانی که می‌خواهند خود را به عنوان منابع معتبر و قابل اعتماد در کسب و کار خود معرفی کنند، بسیار مهم است.

افزایش سطح کیفی با ترکیب محتوا و استراتژی‌های سئو

علاوه بر مواردی که ذکر شد، سئو در بهبود کیفیت محتوای کانال‌های دیگر نیز تأثیر دارد. در ادامه به بررسی دو عنصر کلیدی سئو می‌پردازیم:

تحقیق کلمات کلیدی

قبل از اینکه محتوایتان را منتشر کنید باید کلمات کلیدی را پیدا کنید. تحقیق کلمه کلیدی برای درک اینکه مخاطبان شما چه عباراتی را جستجو می‌کنند- و هر چند وقت یکبار آنها را جستجو می‌کنند- بسیار مهم است. سپس می‌توانید کلیدواژه‌های مطلب خود را به‌عنوان هشتگ در رسانه‌های اجتماعی، در توضیحات ویدیوی خود یا در متن‌های طولانی وبلاگتان قرار دهید.

قالب و ساختار محتوا

کار با سئو سایت ایجاب می‌کند که محتوای خود را در قالب و ساختار درست و تعریف شده‌ای منتشر کنید. سئو نه تنها به شما ایده می‌دهد که کدام فرمت محتوا احتمالاً بهترین نتایج را به همراه دارد، بلکه پیش از تکمیل کار یک دستورالعمل ساختاری نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا به کمک آن بتوانید بهترین محتوا را در بهترین حالت ممکن ارائه دهید. با رعایت این نکات است که محتوای شما به خوبی دیده می‌شود.

1 1

5 نکته کلیدی برای ایجاد یک استراتژی محتوای سئو موفق در سال 2023

در حال حاضر استراتژی سئو تنها به جستجوی کلمات کلیدی محدود نمی‌شود، بنابراین اگر هنوز هم می‌خواهید در صدر جستجوی گوگل باشید، لازم است بیشتر در مورد روند فعلی سئو اطلاعات کسب کنید. در این نوشتار برترین استراتژی‌های سئو را که دانستن آن برای هر بازاریاب ضروری است را معرفی کنیم:

1. ایجاد محتوای ویدیویی

دلایل متعددی وجود دارد که چرا در بازاریابی محتوا تأثیر بسزایی است و چگونه به یکی از مؤثرترین اشکال محتوا برای جذب مخاطب تبدیل شده است. ویدئوی کوتاه در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، یکی از راه‌های اصلی انتقال محتوا به مردم است.
مخاطبان از پلتفرم‌های ویدئویی هم به عنوان منبع آموزش و سرگرمی، و هم به عنوان موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. در نتیجه، بیزینس‌ها نه تنها باید محتوای ویدیویی بسازند، بلکه به همراه آن باید بهینه سازی سئو را نیز در اولویت قرار دهند تا اطمینان حاصل شود که محتوای آنها به راحتی درمیان تعداد بسیاری از ویدیوهای دیگر مشاهده می‌شود.

2. استفاده از هوش مصنوعی در مارکتینگ

امروزه هوش مصنوعی به یکی از داغ‌ترین موضوعات بازاریابی و همچنین استراتژی سئو در 2023 تبدیل شده است. راه‌های مختلفی برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی در کمپین‌های بازاریابی، مانند استفاده از ربات‌های چت برای خدمات مشتری، اتوماسیون ایمیل و شخصی‌سازی وب‌سایت نیز وجود دارد. بر اساس یک مطالعه در سال 2021، بازار هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی، 15.84 میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است. این منبع پیش بینی کرد که ممکن است ارزش هوش مصنوعی تا سال 2028 به بیش از 107.5 میلیارد افزایش یابد.

3.بهینه سازی جستجوی صوتی

شما باید سایت خود را برای جستجوی صوتی با دستگاه‌های تلفن همراه بهینه ‌کنید، در واقع بخش مهمی از استراتژی سئو در 2023 بهینه سازی جستجوی صوتی است. با انجام این کار شما می‌توانید در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید و همچنین با ارائه تجربه کاربری بهتر، نرخ تبدیل خود را بهبود ببخشید. به غیر از تلفن‌های هوشمند، دستیارهای دیجیتالی مانند الکسا و دستیار گوگل، تعداد جستجوهای صوتی را در چند سال گذشته افزایش داده‌اند. آمار فعلی نشان می‌دهد که 41 درصد از افراد روزانه از جستجوی صوتی بهره می‌برند. حتی این احتمال وجود دارد که تا سال 2023 و پس از آن افزایش یابد.

4. استفاده از داده‌های ساختاریافته

داده‌های ساختاریافته اطلاعاتی در مورد صفحات وب را شامل می‌شوند که با استفاده از کدهای قابل خواندن ماشین به نام RDFa، Microdata، JSON-LD و غیره برچسب گذاری می‌شوند. این داده‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بفهمند هر صفحه چه چیزهایی را شامل می‌شود و چگونه این صفحات با یکدیگر ارتباط دارند. بهترین راه برای استفاده از داده‌های ساختار یافته این است که آن‌ها را به کد وب سایت خود اضافه کنید.

اگر شما اطلاعات مناسبی در اختیار این داده‌ها قرار ندهید، موتور جستجو نمی‌تواند سایت شما را به درستی ایندکس کند. این بدان معنی است که وقتی شخصی چیزی را در Google سرچ می‌کند، به جای شرکت دیگری که ممکن است محصولات یا خدمات مشابهی را ارائه دهد، بیزینس شما را پیدا می‌کند.

5. به روز رسانی‌ متناسب با الگوریتم گوگل

گوگل به طور پیوسته الگوریتم‌های خود را به روز می‌کند تا بهترین نتایج را برای یک جستجو ارائه دهد. بیشتر این به‌روزرسانی‌ها جزئی هستند، اما به‌روزرسانی‌های اصلی می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر سئو و استراتژی‌ سئو در سال 2023 داشته باشند.

«Helpful Content Update»گوگل که در سپتامبر 2022 منتشر شد، نمونه بارز این موضوع است. ما نمی‌دانیم Google برای آینده چه الگوریتم‌هایی را برنامه‌ریزی کرده است، اما حتماً اطمینان حاصل کنید که به‌روز هستید، زیرا این روند می‌تواند به شما در درک اینکه چرا محتوایتان آن‌طور که انتظار داشتید عمل نمی‌کند، کمک کند.

خدمات استثنائی و ویژه سئو در کیان تجارت

خدمات سئو کیان تجارت که شامل سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی می‌شود با بررسی و انتخاب کلمات پرکاربرد، آماده سازی تقویم محتوایی، چیدن استراژی حرفه‌ای و تولید بک لینک مرتبط و آنالیز سایت رقبا با دقتی مضاعف و ویژه صورت می‌پذیرد. شما می‌توانید متناسب با هزینه سئو به افزایش ترافیک سایت خود کمک کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.