خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۲۵۷۱

ساخت دستگاه پیشرفته تزریق سیلیکون ECU در کروز

ساخت دستگاه پیشرفته تزریق سیلیکون ECU در کروز

کروز، با استفاده از دانش و تخصص مهندسان داخلی قطعات پیشرفته‌ای مانند ECU را بومی‌سازی کرده‌اند. حال کروز در قدمی دیگر اقدام به طراحی و ساخت دستگاه تزریق سیلیکون برای ارتقاء کیفیت ECUهای تولیدی خود کرده است.

تحریم‌های بین‌المللی در این دو سال صنعت خودروی ایران را تحت تاثیر قرار داده است اما با این وجود قطعه‌سازانی همچون کروز با استفاده از دانش و تخصص مهندسان داخلی قطعات پیشرفته‌ای مانند ECU را بومی‌سازی کرده‌اند. حال کروز در قدمی دیگر اقدام به طراحی و ساخت دستگاه تزریق سیلیکون برای ارتقاء کیفیت ECUهای تولیدی خود کرده است.

  1. فرید سالاریان قائم‌مقام تولید الکترونیک شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: ECU یکی از مهمترین یونیت‌های شبکه کنترلی خودرو است که در کاهش آلایندگی، بهینه‌سازی مصرف سوخت، توان، گشتاور و… موثر است.
  2. سالاریان با اشاره به ویژگی های ECU تصریح کرد: این قطعه در مجاورت با موتور خودرو قرار دارد و به همین دلیل لازم است ویژگی‌های غیر قابل نفوذ رطوبت بودن و همچنین کارکرد نرمال در کنار گرمای موتور خودرو را دارا باشد که در حال حاضر از سیلیکون استفاده می‌شود.
  3. قائم مقام تولید الکترونیک کروز با اشاره به نحوه تزریق سیلیکون در ECU بیان کرد: کروز با دور زدن تحریم‌ها برای عایق بندی ECUاقدام به ساخت دستگاه جدید کرده است؛ طراحی و ساخت این دستگاه از حدود 9 ماه پیش آغاز شد و با استفاده از دانش و تخصص مهندسان این شرکت به صورت صددرصدی بومی‌سازی شده است.
  4. سالاریان در خصوص عملکرد دستگاه تزریق سیلیکون و پیچ بند توضیح داد: برد الکترونیکی ECU با ورود به این دستگاه بدون دخالت انسانی، به طور مکانیزه طی 4 بخش در مقابل نفوذ آب و رطوبت عایق می‌شود.

فرید سالاریان، قائم‌مقام تولید الکترونیک شرکت صنایع تولیدی کروز پیرامون عملکرد ECU در خودرو گفت: این قطعه یکی از مهمترین یونیت‌های شبکه کنترلی خودرو است که در کاهش آلایندگی، بهینه‌سازی مصرف سوخت، توان، گشتاور و… موثر است. ECU یک برد الکترونیکی است که علاوه بر پیچیدگی سخت‌افزاری با استفاده از میکروپروسسور مخصوص (دربردارنده لایه‌های مختلف نرم‌افزاری) و مدارات ورودی و خروجی متعدد، امکان دریافت، تحلیل ورودی‌ها و همچنین ارسال فرمان‌های لازم بر اساس شرایط تنظیم شده (کالیبراسیون) را دارا است که همه بخش‌های این قطعه در 5 نسل توسط کروز بومی سازی شده است.

سالاریان با اشاره به برابری کیفیت ECU تولیدی کروز با برندهای معتبر جهانی اظهار کرد: ECU با اهمیت ویژه‌ای در کروز تولید می‌شود و مونتاژ قطعات الکترونیک آن با بهترین خطوط اتوماتیک روز دنیا و تحت استاندارد IPC و همچنین برای قطعات پایه‌دار با جدیدترین متد روز دنیا استفاده می‌شود؛ علاوه بر آن برای صحه‌گذاری و حفظ کیفیت ECU، سرمایه‌گذاری بسیار زیادی شده است تا پروژه تست و تولید آن هم‌رده با برندهای معتبر جهانی انجام شود.

قائم‌مقام تولید الکترونیک کروز با اشاره به ویژگی‌های ECU تصریح کرد: این قطعه در مجاورت با موتور خودرو قرار دارد و به همین دلیل لازم است ویژگی‌های غیر قابل نفوذ رطوبت بودن و همچنین کارکرد نرمال در کنار گرمای موتور خودرو را دارا باشد که جهت حفظ این دو ویژگی از بوستیک استفاده می‌شد. در اصل بوستیک ماده‌ای برای ایزولاسیون ECU در برابر نفوذ آب و رطوبت است که برای کنترل موتور و فرآیند آن بسیار مهم است، ولی پس از تحریم‌های ظالمانه آمریکا و مشکلات پیرامون آن، در حال حاضر از سیلیکون استفاده می‌شود.

سالاریان با اشاره به نحوه تزریق سیلیکون در ECU بیان کرد: کروز با دور زدن تحریم‌ها برای عایق‌بندی ECU اقدام به ساخت دستگاه جدید کرده است؛ طراحی و ساخت این دستگاه از حدود 9 ماه پیش آغاز شد و با استفاده از دانش و تخصص مهندسان این شرکت به صورت صددرصدی بومی‌سازی شده است.

قائم‌مقام تولید الکترونیک کروز در خصوص عملکرد دستگاه تزریق سیلیکون و پیچ بند توضیح داد: برد الکترونیکی ECU با ورود به این دستگاه بدون دخالت انسانی، به طور مکانیزه طی 4 بخش در مقابل نفوذ آب و رطوبت عایق می‌شود.

وی در خصوص مزیت ECU عایق‌بندی شده در دستگاه جدید اظهار کرد: ضریب حرارتی، استقامت در برابر گرما و رطوبت افزایش یافته است، همچنین در این دستگاه حدود 50 درصد در انرژی الکتریکی صرفه‌جویی و حجم ماشین جدید نسبت به ربات قدیمی کاهش بسیار چشم‌گیر داشته است که در فضای کمتر تعداد دستگاه‌های بیشتری جای گرفته و منجر به افزایش میزان تولید خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.