کد مطلب: ۱۳۳۷۶۸

وزیر صنعت در بازدید از پنجمین نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی:

سازندگان صنایع حمل و نقل ریلی از فاینانس خارجی و صندوق توسعه ملی استفاده کنند

سازندگان صنایع حمل و نقل ریلی از فاینانس خارجی و صندوق توسعه ملی استفاده کنند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از پنجمین نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی خاورمیانه اظهار داشت: سازندگان صنایع حمل و نقل ریلی از فاینانس خارجی و صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهندس نعمت‌زاده افزود: برنامه دولت دوازدهم حمایت از صنعت حمل و نقل و ساخت تجهیزات و وسایل جانبی آن است.

وی تصریح نمود: برای توسعه صنعت ریلی و ساخت تجهیزات و وسایل جانبی آن فعالیت‌های بسیاری در کشور آغاز شده است.

وی گفت: با توجه به تأکید دولت و مجلس نسبت به توسعه صنایع ریلی و آنچه در برنامه ششم پیش‌بینی شده شاهد تلاش بیشتر تولیدکنندگان ایران هستیم.

نعمت‌زاده افزود: از لحاظ کیفیت شرکت‌های داخلی و خارجی توانسته‌اند فعالیتشان را بسیار چشم‌گیر در نمایشگاه به معرض دید مخاطبان بگذارند.

مهندس نعمت‌زاده اظهار امیدواری کرد: امسال که با نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده تولیدکنندگان کشور فعالیت بیشتری از خود نشان بدهند.

وی خاطرنشان کرد: برای تولید واگن‌های مسافری بین جاده‌ای و باری ظرفیت خوبی در کشور وجود دارد و سازندگان می‌توانند از فاینانس خارجی و صندوق توسعه ملی برای رفع نیازهای داخلی استفاده نمایند.

وی گفت: در مورد ریل امکاناتی در کشور نداشتیم و از 3 سال پیش با شرکت ذوب آهن اصفهان طی جلساتی در ارتباط با ادغام پروژه‌های سرمایه‌گذاری مذاکراتی انجام شد.

گفتنی است: حمل و نقل به عنوان یکی از بخش‌های زیربنایی نقش مهمی در توسعه پایدار و دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی در کشور ایفاد می‌کند و سهم تولید ریل در ایران از 8 درصد هم‌اکنون به 11 درصد رسیده است.

در پنجمین نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی خدمات مختلف ریلی بخش مسافری درون‌شهری، برون‌شهری و بخش باری انواع واگن‌های نیرو محرکه، واگن مولد، لوکوموتیو برقی و دیزلی، قطعات مصرفی، واگن‌های اتوبوسی، واگن‌های باری و شرکت‌های خدمات ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر و نگهداری و بیمه‌ای حضور دارند.

همچنین در این نمایشگاه کشورهایی از آلمان، ترکیه، روسیه، سوئد، سوئیس، چک، فرانسه، هند، ایتالیا، بلژیک، اسپانیا و جمهوری لیتوانی حضور دارند و در کنار شرکت‌های داخلی نوین‌ترین تولیدات و تجهیزات و خدمات حوزه حمل و نقل ریلی را ارائه می‌نمایند.

در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و فنآوری صنعت حمل و نقل ریلی، ارتقای تولیدات داخلی، توسعه صادرات، ارائه توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی و بومی‌سازی صنایع ریلی دیده می‌شود.

نمایشگاه با حضور 300 شرکت داخلی و خارجی و مشارکت 17 کشور خارجی در متراژی به مساحت 12 هزار متر مربع گشایش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.