کد مطلب: ۱۴۸۵۱۸

معاون وزیر راه:

سالانه ۱۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

سالانه ۱۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سالانه ۱۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: در دولت یازدهم میزان بزرگراه‌های کشور دو برابر شده است.

خیرالله خادمی ۹ مرداد در مراسم افتتاح ۱۰ کیلومتر از بزرگراه همدان-سنندج و ۷۵ کیلومتر از بزرگراه غرب کشور، اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات شبکه راهی کشور ۱۰ کریدور مصوب و ابلاغ شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی هدف از این کریدورها را رفع تنگناهای ترانزیتی عنوان کرد و افزود: تنها دو کریدور موفق به اخذ اعتبار شد و اولین پروژه با هدف توسعه منطقه‌ای در غرب کشور از جنوبی‌ترین منطقه کشور تا شمالی‌ترین آن اجرا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: کل این کریدور ۱۴۸۰ کیلومتر است که ۸۳۰ کیلومتر آن در برنامه کاری است و مابقی آن یا قبلا اجرا شده و یا به صورت آزادراه در حال اجراست اما در نهایت تمامی این پروژه تعیین تکلیف شده است.

وی تصریح کرد: در دولت یازدهم با برنامه‌ای منظم بیشترین توجه به حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی در استان شده است و با توجه به اینکه بیشترین میزان پروژه کریدور غرب کشور، در استان کردستان واقع است، عملیات آن از دو سال پیش آغاز و تعیین وضعیت شده است.

خادمی ادامه داد: سال گذشته ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار به راه‌های روستایی استان اختصاص داده شده که با توجه به مساحت، نسبت به سایر استان‌ها چشمگیر و قابل توجه است.

وی امسال را سال طلایی برای توسعه حمل‌ونقل ریلی در استان دانست و گفت: در حالی که متوسط ساخت ریل در کشور حداکثر ۲۰۰ کیلومتر است، در چهار ماهه نخست سال جاری ۲۸۰ کیلومتر ریل گذاری در کشور انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آزادراه‌ها در کشور، عنوان کرد: سال ۹۷ هم سال طلایی برای بخش آزادراه‌های کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: ۱۲۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور داریم که بیش از ۳۰۰ کیلومتر آن آماده شروع عملیات است و هفت مورد از آنها از بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور هستند.

خادمی با اشاره به اینکه سالانه ۱۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اعلام کرد: در دولت یازدهم میزان بزرگراه‌های کشور دو برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ای منظم اولویت‌های ترانزیتی و گلوگاه‌ها هم پیگیری می‌شود و به عنوان اولویت‌های اساسی برای آنها برنامه‌ریزی خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.