کد مطلب: ۲۲۳۱۳۶

سال ۹۷ با رکوردزنی مصرف بنزین آغاز شد

سال ۹۷ با رکوردزنی مصرف بنزین آغاز شد

سال ۹۷ با ثبت رکوردهای کم‌نظیر در مصرف بنزین آغاز شد و در دومین روز این سال نیز شاهد رشد ۵۷ درصدی مصرف گازوئیل نسبت به روز مشابه سال قبل بودیم.

برخی از مردم کشورمان پیش از این سفرهای نوروزی خود را آغاز کرده‌اند و برخی در حال تردد در جاده‌های برون‌شهری هستند و برخی دیگر در حال تدارک دیدن برای آغاز سفرهای نوروزی خود هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جاده‌های کشور پرترددترین روزهای خود را می‌گذراند، حجم ترددی که تا پایان دومین هفته سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.

افزایش حجم تردد در جاده‌های برون‌شهری به رشد مصرف بنزین و گازوئیل منجر شده که این رشد مشابه سال‌های قبل قابل پیش‌بینی بود، اما امسال شدت رشد مصرف نسبت به زمان‌های مشابه سال‌های قبل خیره‌کننده بود.

در نخستین روز سال 97، در مجموع در سراسر کشور 100 میلیون و 100 هزار لیتر بنزین مصرف شد که در مقایسه با روز مشابه سال قبل (اول فروردین 96) رشدی 18.8 درصدی داشت.

در این روز مصرف گازوئیل 20 میلیون و 500 هزار لیتر ثبت شد که نسبت به روز مشابه سال قبل کاهشی 5 درصدی داشت.

اما در دومین روز سال جدید، مصرف بنزین به رکورد کم نظیر 105 میلیون لیتر رسید که در مقایسه با روز مشابه سال قبل رشدی 28 درصدی داشت.

در این روز مصرف گازوئیل نیز در سراسر کشور در مجموع به 31 میلیون لیتر رسید که نسبت به روز مشابه سال گذشته رشدی 57 درصدی را به ثبت رساند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.