کد مطلب: ۴۵۱۶۹۱

سامانه امتا چیست؟

سامانه امتا چیست؟

سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (اِمتا)، با درخواست کاربران امکان ورود آنها به وب‌سایت‌ کسب‌وکارها را از طریق افزونه این سامانه فراهم آورده و مردم برای ثبت‌نام خودرو در سامانه اینترنتی فروش خودروسازان به سامانه «امتا» هدایت می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (اِمتا)، با درخواست کاربران و احراز اطلاعات هویتی، مکانی، تماسی، اعتباری و غیره آنها از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی حاکمیتی به صورت آنلاین و اختصاص حساب کاربری یکتا، امکان ورود آنها به وب‌سایت‌ کسب‌وکارها را از طریق افزونه این سامانه نیز فراهم آورده است.

با استفاده از این سامانه، دیگر لازم نیست مشتریان در وب‌سایت‌های کسب‌وکارهای گوناگون ثبت نام کنند و نام کاربری و و رمز عبورهای متعدد را به خاطر بسپارند و اجازه سطح دسترسی کسب‌وکارها به اطلاعات شخصی‌ شان را نیز خود مدیریت می‌کنند.

کسب‌وکارهای الکترونیکی نیز با استفاده از این سامانه، می‌توانند مشتریان خود را احراز نمایند و با مشکلات و محدودیت‌های مربوط به آن مواجه نگردند. همچنین بکارگیری این سامانه هزینه‌های مدیریت حساب مشتریان آنها را نیز به شدت کاهش خواهد داد.

از مشخصه‌های اصلی این سامانه بهره‌گیری از امضای الکترونیکی موبایلی و احراز به وسیله کارت بانکی است که موجب افزایش ضریب امنیت احراز این سامانه گردیده است.

ثبت‌نام در سامانه امتا تنها از طریق سامانه خودروسازان معتبر است

این در حالیست که وزارت صنعت، معدن و تجارت، در اطلاعیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر کرده، به خریداران خودرو اعلام کرده که برای ثبت‌نام در طرح فروش خودرو به سامانه «امتا» مراجعه نکنند.

بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی وزارت صنعت با خودروسازان، هر گونه ثبت‌نام در طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو، صرفا از طریق سامانه اینترنتی فروش شرکت‌های خودروساز امکانپذیر است.

پیرو برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودرو، در خصوص فروش‌‍ و پیش‌فروش محصولات دو خودروساز کشور، به اطلاع کلیه متقاضیان خرید خودرو می‎رساند هر گونه ثبت‌نام در طرح‌های فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو، صرفا از طریق سامانه اینترنتی فروش شرکت‌های خودروساز انجام می‌پذیرد.

بر این اساس، با توجه به تغییر شیوه ثبت‌نام، شرکت‎‌های خودروساز زمان و نحوه ثبت‌نام را متعاقباً از طریق پرتال رسمی خود، اطلاع‌رسانی خواهند کرد؛ گفتنی است در طرح جدید، احراز هویت قطعی متقاضیان صرفاً پس از آغاز ثبت نام، ورود به سامانه اینترنتی فروش خودرو شرکت و سپس هدایت به سامانه «امتا» از طریق سامانه خودروسازان معتبر است.

بدیهی است در حال حاضر و پیش از زمان اعلام شده ورود مستقل به «امتا» فاقد وجاهت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شماره کارت های مختلف وارد میکنیم ارور میده علت چیه؟؟ چرا مشکل سایت رو زودتر رفع نمیکنین

  • محمود

    منم چندتا کارت امتحان کردم میگه نامعتبر.چرا مردمو سر کار گذاشتین.شما کارتو قبول کنین میخوام بهتون پول قرض بدم

  • ناشناس

    سلام من فقط تونستم پروفایل درست کنم چرا پنل اعطای مجوز برای ایران خودرو رو برام نمیاره

  • علي

    امروز ازساعت ٨صبح تا ساعت ١٠شب نتونستم ثبت نام کنم شماره کارت رو میزنیم خطامیده کسی میدونه راهنماییی کنن تشکر

  • ناشناس

    سلام من تونستم کد امتا یا احراز هویت بگیرم…یعنی الان واجد شرایط هستم…مونده فقط قرعه کشی…؟

  • ناشناس

    این سامانه امتا چرا وقت مردم رو گرفته من هر چی شماره کارت میزنم ارور میده

  • یه مشتری

    سایر درگاه ها رو امتحان کنید. در کمال ناامیدی، پس از رفرش صفحه، تونستم از طریق درکاه پارسیان پرداخت کنم در حالی که کارتم ملته و درگاه ملت تایید هویتی نمیداد و میگفت کارت با کدملی مطابقت نداره. حتما بعد از ثبت نام سایت ایران خودرو رو رفرش کنید

  • ناشناس

    سلام جایی که ایمیل رو وارد کردم میگه کد احراز را وارد کنید ولی هیچ کد نمیاد تا وارد کنم

  • عباس

    عالی میباشد

  • اراد

    سلام
    من اصلا اقداماتی برای درخواست این موضوع نکردم
    بهتره بگم اصلا نمیدونستم چی بوده’
    اما یهوو دوتا اس امروز برام اومد که کد احراز شما!!!!
    مگه داریم؟!!!

    • ناشناس

      منم نمیدونم چیه و این اس برام امده چیکارش کنم چی هست اصلا