کد مطلب: ۶۵۳۸۰۱

سامانه ثبت‌نام جاماندگان دریافت یارانه اعلام شد؟

سامانه ثبت‌نام جاماندگان دریافت یارانه اعلام شد؟

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس آمار حدود دو میلیون نفر از دریافت یارانه جدید جامانده‌اند بنابراین دولت هرچه سریعتر سامانه مربوطه برای ثبت نام این افراد را معرفی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هنوز سامانه‌ای جهت ثبت‌نام جاماندگان یارانه جدید راه‌اندازی نشده است.

به نقل از ایسنا ، محمدرضا میرتاج الدینی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس، بیان کرد: انتظار می‌رود دولت در دهک‌بندی جامعه برای دریافت یارانه‌ها به صورت شفاف عمل کند.

لازم است دولت به خوبی برای مردم ساز و کار را توضیح دهد. بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه سال جاری دولت باید افراد جامانده برای دریافت یارانه را ثبت‌نام کند.

نماینده مردم تبریز در ادامه گفت: حدود دو میلیون نفر از ثبت‌نام جامانده‌اند؛ عده‌ای از آنان جوانانی هستند که به تازگی ازدواج کرده و از خانواده های خود جدا شده اند.

دولت باید سریعا سامانه مربوطه برای ثبت نام جاماندگان را اعلام کند تا افرادی که شرایط لازم را دارند ثبت نام کرده و از طرح دولت بهره مند شوند. از برنامه های دولت در خصوص توزیع عادلانه یارانه حمایت می کنیم.

بهادری جهرمی در این خصوص گفت: برای همه مشمولین یارانه، معادل دو ماه یارانه واریز شده؛ به زودی سامانه‌ای برای ثبت‌نام جدید یارانه فعال می‌شود.

هشدار پلیس به جاماندگان یارانه جدید

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به احتمال کلاهبرداری و سودجویی از جاماندگان یارانه‌های جدید واریز شده، هشدار داد.

داوود معظمی گودرزی در گفتگو با ایسنا ، با اشاره به واریز یارانه‌های جدید گفت:‌ ممکن است برخی از افراد به هر دلیلی این یارانه را دریافت نکرده باشند، این افراد باید توجه داشته باشند که در دام افراد سودجو و فرصت طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند، نیفتند.

وی با بیان اینکه ممکن است افراد سودجو و فرصت طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر «ثبت‌نام از جاماندگان یارانه»، «دریافت یارانه»، «افزایش مبلغ یارانه» و … بخواهند از شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداری کنند، افزود: این افراد معمولا تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند.

شماره‌ی پاسخگویی به سوالات دهک‌بندی یارانه‌ها

مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی شماره‌های پاسخگویی برای رفع دغدغه‌های مردم در خصوص موضوع مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

۱- افرادی که به هر نحوی از سال ۹۳ به بعد برای یارانه‌ها ثبت‌نام نکرده و یا از قلم افتاده بودند، لازم است در سامانه‌ای که قرار است سازمان هدفمندی یارانه‌ها در دسترس قرار دهد ثبت نام کنند؛ جزئیات بیشتر در این زمینه در اختیار سازمان هدفمندی قرار دارد.

۲- افرادی که به هر نحوه به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ادرس https://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند و اگر اطلاعات اعلامی تایید شود، یارانه آنها جبران خواهد شد.

۳- شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ و شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سؤالات در این زمینه در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    توروخدادقیق بگیدکی ازجاماندگان سال ۹۳ثبت نام میکنیدهردفعه اعلام میکنیدولی خبری نیست۸ساله ماازیارانه محروم شدیم مجازات کافی نیست

  • جمیل جعفرزاده

    باسلام به من تابحال کمک معشیتی واریز نکردن ودرضما الان نیزیارانه 45 هزارتومانی منو قطع کردن خودم هم در آبیاری کنتور نویس هستم یعنی کارگر من چکار کنم کجا بروم آزارومیه نوشتم

  • ناشناس

    هدایت کاظمی هستم یارانه ماه رمضان نگرفته ام جزع دهک اولم برا من کم ریخته اند کد ملی

  • لیلا

    یارانه ی من از سال ۹۳ قطع شده لطفا رسیدگی کنید باتشکر

  • ناشناس

    سلامینی جاماندگان می‌توانند ثبت‌نام کنند سامانه هست برای نام نویسی لطفن راهنمایی کنید تا ما نامنویس کنیم جواب مارا بدهید تا برویم کافنت شرمنده

  • مصطفی

    مایک خانواده سه نفره مستاجر هستیم چند سال است یارانه ما را نداده اند لازم است دوباره ثبت نام کنیم ؟؟

  • ناشناس

    چرا هرچی وارد سامانه میشم میگه ثبت نشدید حالا باید چکار کنم

  • ناشناس

    سلام من الان ۴سال شایدم بیشتر از پدرم جداشدن گفتن ۳یا۴ماه آینده فرزندانم به زیرمجموعه من می آیند ولی هنوز متاسفانه هیچ خبری نیست وچندین بار مراجعه کردم واثربخش نبود لطفان مساعدت فرمایید اینجانب محمدعلی خدیوی زننده بازدمی