کد مطلب: ۶۵۳۲۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معترضان یارانه جدید به کجا مراجعه کنند؟

معترضان یارانه جدید به کجا مراجعه کنند؟

معترضان یارانه جدید برای ثبت و پیگیری اعتراضات خود به کجا مراجعه کنند؟ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است به درخواست معترضان به دهک بندی و قطع شدن یارانه رسیدگی کند. سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز وظیفه رسیگی به اعتراض جاماندگان یارانه را دارد. با این حال مراجعان برای ثبت و پیگیری درخواست خود با مشکلاتی مواجهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معترضان به پرداخت یارانه جدید برای پیگیری اعتراض خود باید به کجا مراجعه کنند؟ از نظر دولت، این معترضان دو گروه هستند و هرگروه باید به سازمانی جداگانه مراجعه کنند.

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره این دسته بندی گفت: کسانی که نامشان در فهرست یارانه بگیران وجود ندارد باید به سازمان هدفمندی یارانه ها مراجعه کنند. کسانی هم که به دهک‌بندی و یا قطع شدن یارانه خود معترضند باید به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند.

معترضانی که باید به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند

در رابطه با متعرضان دسته نخست که از ابتدا در فهرست یارانه بگیران حضور نداشتند، نیز سازمان هدفمندی یارانه‌ها به عنوان نهاد متولی رسیدگی کننده تعیین شده است. در این باره روابط عمومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: ظرف روزهای آینده، ساز و کار ثبت اعتراض و پیگیری آن را به اطلاع عموم خواهد رساند.

این سازمان در عین حال یادآور شد: حسب تاکید شخص رئیس جمهور، هرزمان معترضی واجد شرایط دریافت یارانه تشخیص داده شود، یارانه جدید او از شامگاه گذشته پرداخت خواهد شد.

معترضانی که باید به وزارت رفاه مراجعه کنند

در همین رابطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای معترضان دسته دوم سامانه اینترنتی Hemayat.mcls.gov.ir را در نظر گرفته است. همچنین مرکز پاسخگویی تلفنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به شماره ارتباطی ۶۳۶۹-۰۲۱ پاسخگوی مراجعه کنندگان خواهد بود.

به صورت مشخص آن دسته از معترضان یارانه جدید که به دهک بندی و یا قطع شدن یارانه خود اعتراض دارند باید از طریق این سامانه اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند. به دلیل بالا بودن حجم مراجعان درحال حاضر این سامانه با اشکالاتی روبروست. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به صورت ضمنی این مشکل را تایید کرد و وعده داد به زودی این پیشامد برطرف خواهد شد.

رفاهی

بنابراین در حال حاضر وضعیت معترضان یارانه های جدید از این قرار است: اول آنهایی که از ابتدا یارانه بگیر نبوده‌اند، باید منتظر اعلام نحوه ثبت و پیگیری اعتراض از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها بمانند. دوم آنهایی که به دهک بندی و یا قطع یارانه خود معترضند، این گروه باید از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر مشکل خود باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام سامانه ارائه شده هیچ توضیحی برای اعتراض نمیخواهد این نحوه به هیچ وجه پاسخگوی مردم نیست وفقط به داشتن خودرو مدل پایین اشاره میکند ودرامد ماهانه اما به پرداخت سکه با مبلغ نزدیک به ۱۴/۵۰۰میلیونی هیچ اشاره ای ندارد که قوانین جاری آن هم به صورت کاملا ناعادلانه به مردان تحمیل شده است و هیچ گوش شنوایی هم نیست !

  • ناشناس

    بکارتم مبلغ دومیلیون ودویست ریخته شده ولی نه میشه باهاش خرید کرد ونه میشه پول گرفت ونه قابل انتقاله

  • ناشناس

    آخه این عدالت با این همه گرانی یارانه ای که تا ماه قبل بهمون تعلق می‌گرفت این ماه با این همه تورم سنگین قطع بشه دانشجو هستم نه شغلی دارم نه درآمدی چرا باید یارانه به ما تعلق نگیره یارانه حق هر ایرانی

  • ناشناس

    همسر من زندانی است ودرامد ما مستمری کمیته امداد هستش ولی گفتن جز دهک هشتم هستید اگه از یک عدد کمتری بود اون شامل ما می شد خواهشا پیگیری کنید

  • ناشناس

    آقای وزیر چرا آنکه می گوی عمل نمی کنی ما که اعتراض کردیم باز هم یاران واریز نشد

  • ناشناس

    سلام همسرم نا خونه داره نه ماشین برامون ۳۰۰هزاری ریختن چه باید کرد؟

  • ناشناس

    بنده بازنشسته هستم نه خانه دارم نه خودرو فقط یک حقوق بازنشستگی دارم ولی با کدام عدالت یارانه من و امثال من را قطع کردند فرزندم با وام وقسط خودرو خریداری کردند

  • ناشناس

    سلام برادرمن ازدواج کرده ولی یارانش وجدا نکده بود الن که جدا شده بازم همه مارو دهک 10 قرار دادان من نمیدونم دولت از روی چه چیز دراااااامد و حساب کرده ما قبلا هردو یارانه رو میگرفیم الانم 3ماه هرچه اعتراض و میزنیم ثبت نمیشه
    واقعا تو این مملکت آدم نمیدون دردش و به کی بگه شورش و درآوردن دیگه

  • ناشناس

    سلام من بازنشسته فرهنگی هستم
    در شگفتم که چرا
    کیارانه به من تعلق نمی‌گیرد

  • محمدی

    سلام من بازنشسته فرهنگی هستم
    در شگفتم که چرا
    کیارانه به من تعلق نمی‌گیرد