کد مطلب: ۳۱۱۶۹۷

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

اختصاص سبد کالا به مردم با درآمدهای دولت از نوسان ارز

اختصاص سبد کالا به مردم با درآمدهای دولت از نوسان ارز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که منابع لازم برای اختصاص 12 هزار میلیارد تومان جهت تخصیص سبد کالا قرار است از کجا تامین شود؟ می‌گوید: منابع اجرای این طرح از فروش ارزهایی است که گران شده است.

همزمان با شروع بحران ارزی در کشور و رشد تورم، قدرت خرید مردم نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. از این رو انتظار افکار عمومی برای حمایت دولت از اقشار ضعیف جامعه بیشتر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اگر چه اظهارنظرهای متفاوتی در مورد چگونگی حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در حال مطرح شدن است، اما اکنون برخی خبرها حاکی از طرح جدید دولت در قالب سبد کالا است.

آنگونه که روزنامه اعتماد روایت کرده محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه می‌گوید: دولت 12 هزار ميليارد تومان منابع براي سبد حمايتي موقت در نظر گرفته كه براي هر خانواده حدود 600 هزار تومان پرداخت می‌شود كه ما پيشنهاد می‌كنيم در دو نوبت 300 هزار تومانی در قالب كارت‌هايی براي خريد كالاهای اساسی، اين منبع اختصاص يابد.

اختصاص 12 هزار میلیارد تومان برای سبد حمایتی در حالی است که پیش‌تر دولت همواره از نبود نقدینگی برای پرداخت یارانه‌ها خبر داده بود. در مقطع فعلی دولت ماهانه بیش از 3.5 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم می‌پردازد که پرداخت این اعتبار برای دولت مشکلات متعددی را به وجود آورده است.

در همین حال محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز، در خصوص اینکه آیا این کمیسیون به موضوع سبد کالا ورود پیدا کرده یا خیر، می‌گوید: موضوع سبد کالا در این کمیسیون مطرح نشده و شاید سایر کمیسیون‌ها به آن پرداخته باشند. اما یک جلسه غیرعلنی در مجلس در این زمینه تشکیل شد که در آنجا بحث سبد کالا مطرح شد. مجلس نیز با این ایده که باید از اقشار آسیب‌پذیر در مقابل گرانی‌ها حمایت شود، همسو است.

وی ادامه می‌دهد: در واقع مجلس خود طرح خاصی ارائه نداده و طرح سبد کالا توسط دولت ارائه شده است. اما مجلس نیز از آن حمایت می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که منابع مالی این طرح از کجا خواهد آمد؟ می‌گوید: قاعدتا منابع اجرای این طرح از فروش ارزهایی است که گران شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.