کد مطلب: ۳۵۸۷۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سبزیجات و حبوبات متورم‌ترین کالاهای بهمن ماه

سبزیجات و حبوبات متورم‌ترین کالاهای بهمن ماه

قیمت سبزیجات و حبوبات در بهمن ماه امسال نسبت به بهمن ماه سال گذشته حدود 73 درصد گران شده و این اقلام در بین کالاهای مصرفی بهمن ماه سال جاری بیشترین تورم ماهانه را از آن خود کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آمارهای منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران، در بین اقلام مصرفی خانوارهای کشور سبزیجات و حبوبات بیشترین تورم ماهانه را تجربه کرده است.

در حالی که تورم ماهانه این اقلام در دی ماه امسال 0.7 درصد بوده، در بهمن ماه به 13 درصد رسیده است. این نرخ در فروردین ماه امسال 1.9 درصد نسبت به اسفند ماه سال 1396 رشد داشته است.

کمترین تورم ماهانه بهمن ماه نیز مربوط به آب، برق و سوخت با منفی 0.1 درصد و در مرتبه بعدی به شیر، پنیر و تخم مرغ با صفر درصد اختصاص دارد.

در حالی که تورم نقطه به نقطه حبوبات و سبزیجات در فروردین ماه سال جاری افت داشته و به رقم منفی 6.8 درصد رسیده بود، این نرخ در بهمن ماه 72.9 درصد شده است.

شاخص قیمتی سبزیجات و حبوبات در بهمن ماه امسال معادل 224.3 واحد است. اما این شاخص در اولین ماه امسال 125.6 واحد بوده است.

تورم سبزیجات و حبوبات در ۱۱ ماهه ۹۷

سبزیجات و حبوبات نسبت به دیگر کالاهای مصرفی بهمن ماه بیشترین رشد قیمتی ماهانه را تجربه کرده است.

تورم ماهانه سبزیجات و حبوبات در بهمن ماه در مناطق روستایی 12 درصد، نقطه به نقطه 74.9 و سالانه 26.6 درصد است. تورم ماهانه بهمن ماه این اقلام در مناطق شهری 13.3 درصد، نقطه به نقطه 72.2 و سالانه آن معادل 24.7 درصد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.