کد مطلب: ۳۵۸۲۳۴

میوه و خشکبار چقدر گران شده است؟

میوه و خشکبار چقدر گران شده است؟

تورم ماهانه میوه و خشکبار در بهمن ماه امسال نسب به دی ماه در مناطق روستایی نسبت به شهری بیشتر رشد کرده، اما تورم نقطه به نقطه و سالانه این اقلام در مناطق شهری بیشتر است. تورم سالانه کل این اقلام در بهمن ماه به 44.7 درصد رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق آمارهای منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران، مناطق شهری در مصرف میوه و خشکبار تورم بیشتری را تحمل می‌کنند. خانوارهای شهری برای خرید این کالاها در بهمن ماه سال جاری نسبت به بهمن ماه سال گذشته هزینه بیشتری را می‌پردازند. در حالی که تورم این کالاها در مناطق شهری به 82.6 درصد رسیده است. اما تورم نقطه به نقطه میوه و خشکبار در بهمن ماه امسال نسبت به بهمن ماه سال گذشته در مناطق روستایی 76.6 درصد است.

تورم نقطه به نقطه کشوری نیز در بهمن ماه به تورم شهری نزدیک است و در بهمن ماه امسال نسبت به بهمن ماه سال گذشته به 81.5 درصد رسیده است.

اما تورم ماهانه میوه و خشکبار در بهمن ماه سال جاری در مناطق روستایی نسبت به مناطق شهری بیشتر رشد کرده است. در حالی که تورم ماهانه بهمن ماه امسال در مناطق روستایی به 1.7 درصد رسیده اما این نرخ در مناطق شهری 0.3 رشد کرده است.

نرخ تورم سالانه بهمن ماه میوه و خشکبار در مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی است. در حالی که این نرخ در مناطق روستایی 38.9 درصد است، در مناطق شهری به 46 درصد رسیده است.

شاخص کل قیمت میوه و خشکبار در بهمن ماه امسال در کل کشور 204.8، در مناطق شهری 207.7 و در مناطق روستایی 191.7 است.

تورم ماهانه خوراکی‌ها در بهمن ۹۸

تورم ماهانه اقلام میوه و خشکبار در مناطق روستایی در بهمن ماه امسال نسبت به مناطق شهری بیشتر رشد کرده است.

تورم قند، شکر و شیرینی

تورم قند، شکر و شیرینی نیز در هر سه شاخص ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه بهمن ماه امسال در مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی است.

نرخ تورم ماهانه بهمن ماه امسال در کل کشور، شهری و روستایی به ترتیب تورم ماهانه مناطق شهری در بهمن ماه امسال 1.3، 1.4 و یک درصد رشد داشته است.

در حالی که تورم نقطه به نقطه بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته این اقلام در سطح کشوری و شهری بسیار به هم نزدیک هستند، تورم نقطه به نقطه بهمن ماه هر کدام به ترتیب 39.1 و 39.8 رشد داشته است. اما تورم مناطق روستایی این اقلام در بهمن ماه امسال 36.6 درصد افزایش یافته است.

شاخص کل قیمت کالاهای قند، شکر و شیرینی در بهمن ماه امسال در سطح کل کشور به 149.2، در مناطق شهری 150.9 و در مناطق روستایی 143.5 درصد رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.