کد مطلب: ۷۵۶۸۵۹

رئیسی: کشورهای اروپایی پیام می‌دهند که بیایید حرف بزنیم

رئیسی: کشورهای اروپایی پیام می‌دهند که بیایید حرف بزنیم

رئیس‌ جمهوری در جریان دومین دور سفرهای استانی گفت: از کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی و دیگر نقاط به ما پیغام می‌دهند که نادرست عمل کرده‌اند و حالا می‌گویند بیایید با هم حرف بزنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم رئیسی در جریان دومین دور سفرهای استانی با حضور در جمع مردم شهرستان ری استان تهران اظهار کرد: دشمنان با تحریم فشار حداکثری به ایران آوردند اما این امر مفتخصانه شکست خورد چون ملت ایستادگی کرد. ما در ابتدای دولت با این تحریم‌ها مواجه بودیم که پیشینیان هم مواجه بودند اما کار را سخت‌تر کرده بودند ولی با پشتیبانی ملت و راهنمایی رهبری پیش رفتیم.

کشورهای اروپایی برای صحبت پیغام می‌دهند

وی تأکید کرد: ما نیروی جوان مستعد داریم و نباید به دنبال حل مشکلاتمان از سوی بیگانگان باشیم. آنان دردی از کسی دوا نکرده‌اند که ما دومی باشیم. ملت ایران در ماجرای کرونا وضعیت بحرانی سلامت را پشت سر گذاشت.

رئیسی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند شرایط کشور به گونه‌ای باشد که رکورد حاکم باشد، تاکید کرد: ما میزان قابل‌توجهی نفت صادر می‌کنیم. امروز تجارت ما رشد چهل تا پنجاه درصدی در منطقه دارد و این مسبوق به سابقه نبوده است. دشمنان بعد از اینکه دیدند تحریم‌ها شکست خورد، یک جنگ ترکیبی را به راه انداختند تا کشور و ملت دچار یاس شوند و در همه حوزه‌ها با همه ظرفیت‌ شروع به فتنه‌انگیزی کردند.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: باید صمیمانه به عنوان طلبه خدمتگزار مردم از آنان تشکر کنم و به ویژه متشکر زنان و دختران باشم که دشمن را در زمینه رسیدن به اهدافش ناکام گذاشتند.

وی تصریح کرد: از کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی و دیگر نقاط به ما پیغام می‌دهند که نادرست عمل کرده‌اند و در حق ملت ایران درست عمل نکردند و حالا می‌گویند بیایید با هم حرف بزنیم. عجب! شما در حق ملت ایران جفا کردید و تصور داشتید که به هدفتان می‌رسید اما نمی‌دانستید که اینجا ایران است و این ملت با اهل بیت پیوند خورده است.

رئیسی گفت: شما فکر کردید محاسبه‌ای که درباره ملت‌های دیگر دارید درباره ملت ایران هم درست است. این محاسبه غلط شما بود و به نتیجه نرسیدید. این ملت مقاوم است و ایستادگی می‌کند. شما می خواهید وضعیت پول ملی ما را تضعیف کنید و با ایجاد تورم انتظاری اقتصاد ما را به هم بزنید، اما این کشور هم آگاهی دارد و هم ثروت و هم شما را می‌شناسد.

رییس‌جمهوری ادامه داد: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که برخلاف همه مشکلات و تنگناهای معیشتی با ظرفیت‌هایی که در کشور موجود است شرایط به نحوی پیش می‌رود که مشکلات را پشت سر می‌گذاریم و آینده معیشت و سفره مردم را بسیار روشن می‌بینیم.

ذخایر ارزی جایی برای نگرانی ندارد

وی یادآور شد: وقتی سه هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه بازگشتند، اشتغال بهبود یافت. امروز می‌بینیم که نرخ بیکاری در حال کاهش است. یقین داریم با همت مدیران و مسئولان آنچه مورد نیاز مردم شهرستان ری است هم آماده و فراهم شود.

رئیسی ادامه داد: ما جایی نمی‌رویم که کلنگ بزنیم بلکه به دنبال پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای هستیم که جلوی چشم مردم این منطقه است و آنان را رنج می‌دهد و آن‌ها را تکمیل می‌کنیم. حالا این پروژه به نام هر کسی که می‌خواهد تمام شود. ما آن را به نام انقلاب اسلامی می‌دانیم.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ما بارها گفته‌ایم که ذخایر ارزی ما جایی برای نگرانی ندارد. بارها گفتیم که آن فعالان اقتصادی ما که می‌خواهند کار اقتصادی واقعی کنند، بدانند مشکل ارزی نداریم. اما باز می‌خواهند در دل مردم شک و تردید و نگرانی ایجاد کنند ولی ما بازهم می‌گوییم که هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و به کوری چشم دشمنان در آینده هم نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ذوق نکن میخوان ببرن اونجا موجبات خنده رو باشون فراهم بکنی

  • مینو

    چرا نمیرید حرف بزنید؟ شما که بلدید حرف بزنید. چند تا از این کشورهای اروپایی را اسم ببرید.

  • ناشناس

    جراحی اقتصادی رابه اروپا اجرا کنید حالشون خوب شود واقتصادشون رشد کند وخودروسازان اروپا را آموزش دهید نیاز به تعلیم وزیر صمت وشما را دارند

  • لکستان

    هرچه زودتر بروید چرا نمیروید !!!اصل کار باید پیام بدهد ان هم کدخداست تا ایشان هم نخواهد هیچ توافقی نمیشه با خود کدخدا مذاکره کنید کم واسطه بازی کنید یا رومی روم یا زنگی زنگ کم مردمو ازار دهید این همه سال اخرش توافقی میشه ان هم به زرر ما ایرانیها هرچه زودتر توافق شود جلو زرر گرفته میشه

  • ناشناس

    درجوابشان بگومن حرف زدن فارسی هم بلدنیستم،چه برسدبه انگلیسی.😂😂😂

  • ناشناس

    اقای محترم ۴۴ سال است که حرف تکراری میزنی این ایران است که به رفع تحرم نیاز دارد اقای با سواد

  • ناشناس

    این تو فارسی حرف زدنی مشکل داره با چه زبانی میخواد حرف بزنه این سواد ندارن از هیچی هم سر در نمیاره فقط حجاب اجباری رو می‌دونه رئیسی باید استعفا بده بدترین رئیس جمهوری است که اومده

  • ناشناس

    دنبال دلقک می گردن

  • ناشناس

    تو اسلام گفتن اگر ۲ نفر باهم مشکل دارند بشینن مشکلشونو حل کنن.ولی شما به عالم و ادم تو دنیا باج میدهید تا با امریکا صحبت نکنید .دشمن با امریکا برای شما سود دارد و شما برای مردم ایران ارزشی قائل نیستید.شما که به زور عقلیت به پستو مقام رسیدی برو اگر عرضه داری مشکل کشور رو حل کن

  • صادق

    عجب!!!

    • ناشناس

      خوب حرف بزنید حرف زدن بهتر از دوری کردن است