کد مطلب: ۲۹۴۶۵۷

سرانجام بازار سکه در هفته پیش رو چه خواهد شد؟

سرانجام بازار سکه در هفته پیش رو چه خواهد شد؟

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران، گفت: پیش‌بینی کارشناس‌ها حاکی از آن است که سرمایه‌ها به سمت بازار سکه و طلا هدایت می‌شود.

عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران، به وضعیت بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت اشاره کرد و گفت:اگر بخواهیم مروری بر عملکرد بازار سکه و طلا در دهه اول شهریور ماه داشته باشیم، باید گفت که از روز اول تا چهارم شهریور بازار تقریبا قیمتش نسبت به یک ماه قبل روند کاهشی داشت و مجددا از روز دوشنبه تا انتهای هفته قیمت‌ها افزایشی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، او تصریح کرد: هم در بحث فلزات قیمتی و هم در بحث جهانی، متعاقبا این موضوع تاثیر خود را در بازار می‌گذارد. علت اصلی این موضوع که می تواند روی طلا تاثیر گذار باشد، این است که بحث‌های اقتصادی، جنگ‌های تجاری در دنیا، مسئله سیاسی و نظامی که اتفاق می‌افتد در این مقوله بی تاثیر نیست.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر ایران ادامه داد: فلز طلا از یک جایگاه ارزشی در دنیا برخوردار است؛ بنابراین هر اتفاقی که رخ می دهد بیشتر روی طلای سیاه و فلز زرد تاثیر می گذارد. با توجه به این موضوع در کشورها بخصوص کشور ما شاهد این روند تغییر و تحولات سیرهای صعودی و سقوطی روی قیمت طلا هستیم.

محمدولی افزود: اگر بخواهیم پیش بینی برای آینده داشته باشیم براساس تجربیات حاصله قیمت طلا در هفته آینده به مراتب بالاتر از قیمتی خواهد بود که این هفته شاهد بودیم. همچنین پیش بینی کارشناس ها حاکی از آن است که سرمایه ها به سمت بازار سکه و طلا هدایت می شود؛ یعنی به نوعی تقاضا بالا و عرضه در سطح کشورها به خصوص بین‌المللی کمتر شده است؛ بنابراین با توجه به این نظریه مطمئنا قیمت طلا در هفته آینده سیر صعودی خواهد داشت.

او در پایان گفت: الان در بحث طلا حبابی مشاهده نمی شود ولی حباب در بحث سکه حدود 400 هزار تومان است که بیانگر قیمت غیرواقعی است.

منبع: ایسکانیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.