کد مطلب: ۶۴۹۱۱۹

سرعت اینترنت در کشور رشد داشته است؟

سرعت اینترنت در کشور رشد داشته است؟

وزیر ارتباطات گفت: میانگین سرعت اینترنت در کشور رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان جلسه هیات دولت درباره طرح صیانت و افزایش بهای اینترنت صحبت کرد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره افزایش بهای اینترنت گفت: اپراتور‌ها از ما خواستند با توجه به تورمی که در این چند سال بوده بسته‌های جدید با قیمت‌های جدید معرفی کنند که ما مخالفت کردیم.

به نقل از ایلنا ، وی تاکید کرد: ما مخالف هرگونه افزایش قیمت و معرفی بسته‌های جدید با قیمت‌های جدید هستیم مگر اینکه تضمین دهند کیفیت شبکه را طی یک برنامه زمان‌بندی مشخص افزایش می‌دهند.

زاع‌پور همچنین در خصوص طرح صیانت گفت: ما چیزی به نام طرح صیانت نداریم و هر زمان مجلس تصویب کرد می‌توانیم آن را ببینیم.

مجلس مخیر است که قانون‌گذاری کند. ما از روز اولی که دولت مستقر شد برای اصلاح طرحی که در مجلس بود پیشقدم شدیم و ده‌ها جلسه گذاشتیم و شاید ده‌ها جلسه را بنده خودم با نماینده‌ها داشتیم و حالا این طرح به یک بلوغ نسبی رسیده است.

اما همچنان اشکالاتی در آن وجود دارد و باید ببینیم مسیر تصویب آن چگونه در مجلس پیش خواهد رفت. ما دوباره فعال خواهیم شد و آن اشکالات هم اگر برطرف شود موضع دولت این است که فضای مجازی نیاز به قانون دارد و ۱۵ سال است که از آخرین قانون مصوب در این حوزه می‌گذرد.

زارع‌پور در خصوص کندی سرعت اینترنت گفت: تندی و کندی باید ملاک داشته باشد؛ ممکن است سرعت اینترنت در خانه ما زیاد باشد و در محل کار شما کم یا بالعکس.

بر اساس رتبه‌بندی جهانی که هفته گذشته منتشر شد، رتبه ما ۶ پله ارتقا پیدا کرده از رتبه ۸۰ به رتبه ۷۴ ارتقا پیدا کردیم در خصوص سرعت هم در رتبه ۲۱ بودیم و حالا به ۲۵ رسیده‌ایم.

ممکن است در جا‌هایی اختلال وجود داشته باشد و این طبیعی است هرکسی مشکلی داشت می‌تواند با سامانه ما تماس بگیرد. میانگین سرعت کشور رو به رشد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.