کد مطلب: ۲۲۱۱۵۲

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه ۲ میدان نفتی

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه 2 میدان نفتی

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت گفت: بخش خصوصی، ٢ میلیارد و 400 میلیون دلار برای توسعه میدان‌های نفتی سپهر و جفیر سرمایه‌گذاری می‌کند.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت گفت: بخش خصوصی، ٢ میلیارد و 400 میلیون دلار برای توسعه میدان‌های نفتی سپهر و جفیر سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «غلامرضا منوچهری» شامگاه یکشنبه در آیین امضای قرارداد توسعه یکپارچه میدان‌های سپهر و جفیر افزود: در این طرح 50 درصد تولید در قالب طرح‌های ازدیاد برداشت محقق می شود.

منوچهری اعلام کرد ضریب بازیافت از این میدان‌ها در پایان طرح 10 تا 15 درصد است و تولید اولیه در این طرح 30 ماه پس از موثر شدن قرارداد آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: سهم 100 درصدی توسعه‌دهنده میدان به معنای سهم بردن 100 درصدی از عواید میدان نیست.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ادامه داد: قرار است شرکت گسترش انرژی پاسارگاد تولید این میدان را از یک هزار و 500 بشکه در روز به ١١٠ هزار بشکه افزایش دهد.

منوچهری اضافه کرد: قراردادی که امروز امضا شد برای توسعه میادین جفیر و سپهر و ٢٠ ساله است.

حضور حداکثری بخش داخلی در قراردادهای جدید نفتی

مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد نیز در این آیین گفت: الگوی جدید قراردادی نفت حاصل حاکمیت نگاهی نو در بالاترین سطوح وزارت نفت همگام با مدل‌های جهانی کسب‌وکار و رویکرد حمایت و تقویت شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی و باور به حضور حداکثری آنهاست.

«مهدی میرمعزی» اضافه کرد: از وزیر نفت برای باز کردن فضای کسب‌وکار برای حضور شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی و هویت بخشی به آنها قدردانی می‌کنیم.

سومین قرارداد در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی و نخستین قرارداد جدید نفتی با یک شرکت ایرانی، امروز بین شرکت ملی نفت ایران و گسترش انرژی پاسارگاد و با حضور وزیر نفت برای توسعه 2 میدان نفتی امضا شد.

هدف از قرارداد توسعه یکپارچه میدان‌های سپهر و جفیر، دستیابی به تولید روزانه حداکثر 110 هزار بشکه و تولید تجمعی حدود 512 میلیون بشکه در 20 سال آینده با برآورد هزینه‌های سرمایه‌ای 2 میلیارد و 427 میلیون دلاری مستقیم و هزینه‌های 413 میلیون دلاری غیرمستقیم است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.