کد مطلب: ۱۲۱۸۵۹

سرمایه گذاری در جنوب تهران گسترش می یابد

سرمایه گذاری در جنوب تهران گسترش می یابد

معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران گفت: با ساخت مجتمع های تجاری در جنوب شهر و اجرای طرح های زود بازده، به مرور زمان شاهد برگشت سرمایه و پول به شهرداری تهران خواهیم بود. قدرت گودرزي با بيان اين موضوع و در جواب اين سوال كه بخش خصوصي چقدر و چگونه مي تواند در

معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران گفت: با ساخت مجتمع های تجاری در جنوب شهر و اجرای طرح های زود بازده، به مرور زمان شاهد برگشت سرمایه و پول به شهرداری تهران خواهیم بود.

قدرت گودرزي با بيان اين موضوع و در جواب اين سوال كه بخش خصوصي چقدر و چگونه مي تواند در ايجاد اين درآمدها نقش داشته باشد، گفت:می توان به صورت مشارکتی و بهره گیری از الگو های نوین جذب سرمایه و مشارکتی همچون ، e.p.c با بخش خصوصی و فروش سهام شهرداری به این بخش ها می توان درآمدزایی کرد.

وي افزود: به گفته کارشناسان شهری در حال حاضر در اغلب کشورهای دنیا، مالیاتهای مشترک با دولت های ملی و محلی(ایالتی) بر ارزش افزوده نقش مهمی در تامین منابع درآمدی شهرها دارد.
گودرزي با بيان اين كه سهم شهرداری از محل اجاره‌داری در برخی کشورهای توسعه یافته یکی از این راه هاست، اظهار كرد: چندی پیش سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر نیز در این باره گفتند که به عنوان نمونه در شهر لندن سهم درآمدهای پایدار از بودجه سالانه شهرداری 70 درصد است که از این میزان بیش از 80 درصد از محل اجاره‌داری املاک تامین می‌شود.
اين مقام مسئول ادامه داد: البته خدمات شهرداری ها به عنوان حکومت های محلی در این کشورها بوده که شامل آموزش، تامین امنیت و رفاه، کشاورزی، جنگل کاری، مسایل صنعتی، ترمیم بلایای طبیعی و امور و حوزه هایی از این دست در ازای دریافت مالیات و بهره گیری از منابع پایدار درآمدی، از سوی شهرداری به مردم ارایه می شود که تمامی این روش ها با اصلاح قوانین و مقررات و ایجاد مدیریت واحد شهری قابل بررسی و الگوگیری است.
به گزارش سما، معاون مالي و اقتصاد شهري تصريح كرد: در عین حال مالیات مستغلات (معادل عوارض نوسازی در ایران) ،عوارض بهبود مرغوبیت زمین ،مالیات برنامه ریزی شهری و عوارض اثرات پروژه های خصوصی از مهمترین روش های تامین مالی مبتنی بر ارزش زمین بوده که در قالب درآمد های محلی توسط مدیریت شهری وصول و صرف توسعه و اداره شهرها می شود و با ساخت مجتمع های تجاری در جنوب شهر و خرید زمین به قیمت مناسب، به مرور زمان شاهد برگشت سرمایه و پول به شهرداری تهران خواهیم بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.