کد مطلب: ۶۵۳۶۲

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری جنرال موتورز در هند

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری جنرال موتورز در هند

جنرال موتورز سرگرم ارزیابی مجدد سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برنامه ریزی شده در هند است و اقدام برای بردن یک پلتفرم جدید خودرو به هند را تا زمان بازبینی راهبردش در این کشور متوقف کرده است.تفکر دوباره جنرال موتورز در پی کاهش حدود ۴۰ درصدی فروش و کاهش سهم بازار این خودروساز به پایین

6f5129e1e9d7733684275c62c121735e_XL.jpg جنرال موتورز سرگرم ارزیابی مجدد سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برنامه ریزی شده در هند است و اقدام برای بردن یک پلتفرم جدید خودرو به هند را تا زمان بازبینی راهبردش در این کشور متوقف کرده است.
تفکر دوباره جنرال موتورز در پی کاهش حدود ۴۰ درصدی فروش و کاهش سهم بازار این خودروساز به پایین یک درصد در هند صورت می گیرد. ضعیف شدن فروش و سخت گیری رگولاتوری درباره خودروهای دیزلی، جنرال موتورز را به برنامه ریزی مجدد واداشته است.

این خودروساز آمریکایی در سال ۲۰۱۵ برای تقویت سهمش در بازار هند، متعهد شد یک میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری کند و با بهبود پایگاه تولید و عرضه محصولات استراتژیک، هند را به یک قطب صادرات جهانی تبدیل کند.

جک اوپال، نایب رییس بازاریابی جنرال موتورز هند به رویترز گفت: یک میلیارد دلار سرمایه گذاری بر مبنای محصولات خاصی بوده است اما اگر برنامه محصول تغییر کند، میزان سرمایه گذاری مورد نیاز هم تغییر خواهد کرد.

برنامه سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری جنرال موتورز شامل عرضه خودروی چندمنظور "اسپین" و پلتفرم ماژول جدیدی بود که برای ساخت خودروهای ارزان قیمت برای بازارهای نوظهور طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، پلتفرم جدید کمک خواهد کرد قیمت خودروهای جنرال موتورز در بازاری مانند هند که خریداران خودروهای ارزان قیمت را ترجیح می دهند و در کنترل شرکتهای ژاپنی ماروتی سوزوکی و هیوندای موتور است، رقابتی‌تر شود.

به گفته اوپال، جنرال موتورز به جای عرضه مدل چندمنظوره "اسپین" به عرضه یک شاسی بلند کامپکت در بازار هند معطوف شده است و قصد دارد در سال ۲۰۱۷ خودروهای کوچک مانند هاچ بک "بینت اکتیو" را به این بازار عرضه کند.

جنرال موتورز تنها خودروساز خارجی نیست که تلاش می کند نفوذش در بازار هند را گسترش دهد بلکه فولکس واگن، نیسان و سایرین هم به سختی تلاش می کنند سهمی در این کشور بدست آوردند چرا که انتظار می رود هند تا سال ۲۰۲۰ سومین بازار بزرگ جهان شود.

بر اساس گزارش رویترز، جنرال موتورز سال گذشته اعلام کرد یک کارخانه مونتاژ خودرو در اندونزی را تعطیل می کند و به تولید شورولت سونیک در تایلند پایان می دهد و در عوض به عرضه مدلهای شاسی بلند و پیکاپ در آسیای جنوب شرقی متمرکز می شود. این خودروساز هفته گذشته اعلام کرد با ایسوزو موتور برای پایان دادن به همکاری در آسیا به توافق رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.