کد مطلب: ۱۶۹۹۰۵

سرمایه ۸۲۰۰ میلیارد ریالی برای توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی

سرمایه 8200 میلیارد ریالی برای توسعه فاز 3 بندر شهید رجایی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اسناد مناقصه طرح توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی با 8200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نهایی شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اسناد مناقصه طرح توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی با 8200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نهایی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدرضا اله‌یار روز شنبه در آیین آغاز نخستین دوره آموزشی طراحی بنادر با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه دلف هلند، افزود: با برگزاری مناقصه عمومی چند شرکت ایرانی در این مناقصه شرکت کردند که پیشنهادهای آن‌ها اکنون در حال ارزیابی در کمیته مربوطه در سازمان بنادر و دریانوردی است و تا 3 ماه آینده تکلیف آن مشخص می‌شود.

وی با بیان این‌که در این مرحله 8200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، گفت: در طی 36 ماه این فاز آماده بهره‌برداری خواهد شد و 1400 متر اسکله نیز در این فاز ساخته می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهارداشت: طرح توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی توسط شرکت‌های ایرانی اجرایی می‌شود و این شرکت‌ها می‌توانند از توانمندی‌ها و دانش فنی شرکت‌های خارجی نیز در این فاز استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی طراحی بنادر با همکاری دانشگاه دلف هلند و سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در نخستین دوره آن 35 متخصص جوان ایرانی از بین 100 نفر انتخاب شده تا با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی این، متخصصان ایرانی با طی دوره‌های مورد نیاز در دانشگاه امیرکبیر برای طراحی و ساخت بنادر تربیت شوند.

این دوره آموزشی بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده بین سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر و به‌ منظور ارتقاء سطح دانش تخصصی و افزایش مهارت‌های شغلی فعالان حوزه مهندسی بنادر؛ دوره آموزشی طراحی بنادر، (port planning) از امروز تا 24 آبان در محل دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

این دوره آموزشی که یکی از 4 دوره آموزشی پیش‌بینی شده در قالب برنامه‌های آموزش تخصصی کوتاه‌مدت معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی است و اساتید برجسته‌ای از دانشگاه دلف هلند و 30 نفر از کارشناسان منتخب ادارات کل بنادر استان‌ها و مهندسین مشاور فعال در عرصه مهندسی دریایی در آن حضور دارند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده 3 دوره آموزشی مهندسی بنادر، مهندسی سواحل و مدیریت سواحل نیز در قالب برنامه یادشده تا پایان سال جاری و با همکاری دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و دلف هلند برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.